Susanna

Feber, fnatt och höstfunderingar.
Efter att barnen kom in igårkväll fick Lionel plötsligt huvudvärk. När jag sedan kände på hans panna var han varm och mycket riktigt, tempen visade på 38,5.
Som alltid när barnen  är sjuka, och framför allt min lilla fågelunge Lionel, så vet jag att det kommer bli mindre sömn de kommande nätterna.
Jag var uppe hela 3 gånger inatt då Lionel inte kunde sova, trots medicin.
Han har alltid varit den känsligaste av dem alla och även fasst han ej hade några värre krämpor inatt så var han ängslig, kunde inte sova osv.
 
Och som vanligt när jag ej sover ordentligt så blir jag knäpp jag med. Har suttit och googlat budget-renoveringar halva morgonen, vill byta golv, slå ut en vägg och lägga dekorplast i köket. Bygga om terassen och riva resten av tapeten samt möblera om i sovrummet.
Snälla nån ge mig ett piller!
 
Faktum är att det är så otroligt jobbigt när dessa stunder kommer, då du skulle behöva få förändring på typ en gång  (och minst en miljon på kontot)
I dessa stunder skulle jag direkt behöva komma mig iväg till gymmet eller ut på en promenad och liksom "skaka av mig" denhär känslan. Men med 3 av fem barn hemma varav en sjukling är det inte så bara bara.
Istället skriver jag av mig och delar med mig av denna känsla tillsammans med er. Även läsning hjälper ju också här, då hjärnan får koppla om, och sätta sig in i en helt annan värld. Jag har bara lite kvar på min tredje bok av Camilla Grebe, men som tur var lånade jag en bok av min väninna då jag var hos henne senast, så backup finns😊
 
 
Känner ni ofta av lusten att förändra något då hösten gör sig påmind?
Antingen gällande livsvanor....börja träna eller äta hälsosammare kanske? Införa nya rutiner i vardagen eller göra om i hemmet?
Jag undrar även om folk från andra länder känner av dessa impulser?
Hur är det till exempel med människor som lever i Kalifornien? Som inte alls har lika stora kontraster i årstiderna som vi här uppe i Norden, får dom också fnatt ibland och vill skapa förändringar trots att de inte känner av att vinden vänder i luften?
 
Sånt funderar jag på denna Fredag morgon!
 
Lööv//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress