Susanna

Långa och korta öron, tillbakablickar och minnen.
Lite varmare idag, tack och lov. Gjorde ett strongt försök att äta min lunch ute på terassen tidigare, före jag fick sätta tänderna i den saftiga kycklingen var jag dock tvungen att plocka upp lite valp-skit från gräsmattan. Odören störde min matlust något ni hajjar?!
Sen har vi ju det obligatoriska, såfort mamma sätter sig ner så vaknar ju bebis.
Varenda.Jäkla.Gång.
Alltså vad är det med barn är eller är det bara mitt? Sålänge jag damsuger, hänger tvätt eller plockar med disk och annat så går det någorlunda okej att sitta stilla och kolla på........men när mina fötter skriker att de värker och jag vill bara sätta mig ner en stund, för att äta eller dricka en snabb (oftast kall) kaffe, nä DÅ jäklar börjar vi föra liv!
Såfoort mina skinkor nuddar stolsytan så är det kört.
You won`t get the ass you want by sitting on it sägs det ju och här är vi verkligen igång från morgon och kväll (och lite på natten också)
 
 
 
Zeera sköter ju sig allmänt exemplariskt, visserligen går hon ju ut på bakgården väldigt ofta för att göra sina behov, men för att vara endast 14 veckor gammal så kan man inte förvänta sig något annat heller. Tackar gudarna för att hon kom till oss såhär på våren, och bakdörren kan stå på glänt för att underlätta dethär med att bli rumsren.
Kommer ihåg min förra rottis, som jag och min exman köpte ihop. Honom fick vi på vintern och vi bodde i höghus på andra våningen. Där sprang jag upp och ner i trappor mitt i vintern såfort valpen lagade på golvet......blev vell sammanlagt si sådär 3000 våningar per dag det, minimum! hahhaaa.....fattar inte hur man orkade?
Leevi var bara bäbis då och samma vinter började jag vänta Lilja. Vi hade även noro-virus den vintern, både Leevi och jag och jag kommer ihåg hur jäkla tufft det var.........som gravid + en 1-åring + en hundvalp + norovirus.
Medalj och applåder för att vi överhuvudtaget överlevde hehhee.
 
 
 
Hursomhaver, alla sköter sig väldigt bra och trivs tillsammans både de med långa öron och de med korta😉
 
 
Även lilleman fick testa käka mat i matstolen idag igen, och minen säger ju att det var snäppet mer latjo idag än vad det var igår. Månne det inte blir kalas dethär också......med lite inkörning!😍
 
 
Sötnöten alltså!😍
Nu väntar jag med spänning på att skolbarnen skall anlända hem. Dom har nämligen varit på barnklubben och fått testa på att laga egna munkar här i byn, jag hoppas ju att uppfostringen varit på sin plats och att kidsen kommer hem med ett par munkar till masen också hahhaa!😆
Det återstår att se!
 
Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress