Susanna

Förutsättningar för en lyckad gym-träning med 6-månaders bebis.
Dagarna börjar bli ljusare och längre, det märks med tanke på att man ej hinner uppdatera precis varje dag. Man vill vara ute och göra andra grejs och njuta av solen.
För att snabbt uppdatera sen senast så flyttar en liten kaninbebis hem till oss den 13.4. Aurora fick äran att välja själv och det blev en söt liten vit kanin med beige öron😍
Tjejjen var lycklig!💗
 
Idag har det, precis som alla andra dagar varit fullt upp, och jag tog för första gången på rätt länge med mig lillen till gymmet för ett kombinerat ben- och axelpass före jag skulle hämta Aurora på dagis.
Tänkte dela med mig av lite tips inför att ta med dig din bebis till gymmet, detta för att ni ska ha goda förutsättningar att få en lyckad träning.
Om du ska ta med dig din bebis till gymmet, se då till att;
 
- Han/hon har sovit ut och är pigg och glad före ni åker iväg. Alltid vill man försöka klicka tuppluren så att den äger rum under träningspasset men risken finns att liten vaknar pga hög musik/ skrammel och massa andra obekanta, intressanta ljud och blir därmed gnällig och med största sannolikhet blir ditt pass mer eller mindra avbrutet.
 
- Se till att din bebis är mätt och belåten. Här kokade jag lunch som jag bjöd precis före vi skulle åka iväg så jag visste att han kommer ha magen full med mat under passet och blir på så vis inte vrålhungrig. Visserligen ammade jag honom snabbt en gång, men blir ju inga megalånga amningar sålänge han bara vill ha en slurp. Humöret är ju också på topp om bebis är mätt och belåten.
 
- Ta med dig "smaknapp". Denna lilla grej testade vi på för första gången idag och den blidde en klar hit! Enda var att jag hade lagt i rivet äppel i smaknappen, så saften tog rätt så snabbt slut och han blev lite sur för ville ha mera haha..
En smaknapp är alltså en lite större napp du kan lägga frukt och grönsaker i, och som bebisen sedan kan suga lugnt på och få upptäcka nya smaker utan att man behöver vara rädd för att det kommer för stora bitar i munnen!
Här har vi ju inte fått några tänder ännu så väldigt viktigt att inte få bitar i munnen.
 
-Bonus är ju om du som jag även har världen bästa syskon till liten, som gärna kommer med och håller honom sällskap. Lionel fick komma med mig idag och han lekte så snällt medans jag tränade vid sidan om.
 
Passet jag utförde bestog endast av 2 olika övningar per muskelgrupp och jag körde dom supersets, dvs direkt efter varandra.
Jag körde squats / axelpress 5 x 10/12, hipthrusts / rear delts 5 x 15/15.
Mer behövs det inte, men om man gör ordetnligt så bränner det i skinkor och axlar efteråt!😉
 
 
 
 
 
 
Puss//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress