Susanna

Kvällsscenario!
Timmar av videosamtal med Lilja. Min lilla tjej är jätteledsen, mår illa, har ont i huvudet och vill hem. Hon säger att hon saknar mamma jättemycket, hon är jätteledsen och vägrar gå in i huset eller prata med någon! Lilja är inte den lättaste att komma nära intill och håller gärna saker och ting inne så långt det går även fasst tårarna rinner längs med kinderna redan......man ska vara tuff ända in i det sissta (kommer verkligen från mamma detdär!)
Efter många om och men lyckas jag lugna henne lite och vi avslutar vårt videosamtal. Skickar sms till exet och ber honom ta med Lilja på tumis någonstanns, jag säger att hon är lessen och behöver tröstas. Får svar att hon precis hade spytt upp all mat på trappan,
aaaaah nej, tänker jag och ringer upp igen. Min tjej är jättesjuk och säger att hjärtat bultar så hårt och hon har huvudvärk. Hon vill hem. Hem till mig.
 
Så såhär har jag hållit på här sedan......ja, när började vi prata?
Jag har extremt svårt att acceptera läget att mina barn är sjuka så långt ifrån mig! Det har nämligen aldrig hänt tidigare och nu har de även åkt på en elakare magbobba som verkar räcka i flera dagar och de kräks mycket och offta.
Jag svär att jag bet migsjälv så jädrans hårt i läppen för att inte börja gråta ikapp med henne!
Verkligen jättemycket känslor när dom är borta och nu käns det verkligen inte som att man har möjligheten att slappna av lite med bara Aurora hemma. Jag är jämt orolig och större tiden av dagen går åt till att sitta i telefon med någondera av mina hjärthalvor, mest Lilja.
 
Jag skickade ett röstmeddelande till henne igår för att trösta lite när hon var lessen sent på kvällen. Jag sjunger "blinka lilla stjärna" i meddelandet, skitfult och helt ur tonen och kunde knappt själv lyssna på min egen röst...... ungen skickar tillbaka att det var den finaste sång hon någonsin hört😖
Herreguuuuuud hur mitt 💔 brister!
 
Nu verkar det ändå som att hon har somnat, skickade gonatt och att hon ska veta att hon betyder mest för mig i hela världen men än sålänge är det tyst på andra sidan luren. Hoppas för allt att hon får sova gott nu och inte behöver vakna och sakna mitt i natten. Allt känns värre på natten.
 
 
 
 
å bröööööööl! Mina underbara älskade crikusapor som gör mig mer än galen rätt så offta!
Jag lovar jag skulle betala allt jag har på kontot just i denna stund om någon bara ville hämta hem dom till mig nu genast! (ingen behöver börja ringa och erbjuda sig som chaffis, summan handlar kring högst 50e på kontot för stunden).
Hur i hela fridens namn ska detta gå i 2 och en halv vecka till?!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress