Susanna

Mindset.
Sitter här och mysbloggar med telefonen medans vi har strömavbrott. Herregud sån storm det har varit?! Har gått och oroat mig för att takplåtarna ska flyga iväg då det blåser så förbaskat.

Under helgen har jag varit förkyld, den förbövens bobban hoppade tillslut på mig med.
Alltid när jag är sjuk, så bestämmer jag mig för hur länge det ska få ta.
Det låter sjukt jag vet, och huruvida det stämmer eller inte vet jag ju inte med 100%heller. 
Men som nu, jag blev dunderförkyld på Lördag förmiddag och bestämde mig för att vara jätte sjuk under Lördag och Söndag. Jag käkade massor med glass, sov på dagen och tyckte jättesynd om mig själv, lät min kropp bara få vara och gav den allt den behövde.
Dock psykade jag mig själv om att till på måndag skall det fäsiken vara över. Då är jag frisk igen!
 
Idag mår jag mycket bättre, tog tag i det hälsosammare livet igen och har till och med varit och tränat. Nu känns inte ens näsan täppt längre och jag känner mig glad och kry.
 
Samma metod använder jag vid maginfluensa. Jag beslutar mig för att kasta upp totala 6 gånger, ger helt efter för detta, spyr sex gånger och sedan får det vara nog.
 
Åter så vet jag ju inte om det funkar eller inte, men jag undrar endå om inte vårat mindset har stor inverkan på hur vi tacklar grejer.
Som när vi är sjuka till exempel.
 
Vad jag vet säkert endå, är att mycket går att påverka tack vare ett starkt psyke och positiv målmedveten inställning, och lika viktigt är det att vi tränar vårt mindset som det är att träna våra muskler!
 
Låt denna veckas utmaning bli att äta en kost baserat på mycket bra fetter och proteiner för hjärnans ultimata välmående, och på det, träna extra mycket på att vara positiva och stå fast vid våra val! 💪
 
Nu leka mörker kurragömma i väntan på att strömmen återvänder.
Puss på er! ❤️ Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress