Susanna

Sinnen som utvecklas efter 30!
Åtminnstone i dethär fallet, jag hoppas ni varit smartare än mig!
Men när det kommer till att tänka praktiskt, hållbart och på lång sikt i allt vad gäller barn-prylar samt kläder så måste jag erkänna att detta sinne för mig utvecklades först när jag fyllde 30 bast.
Jag har alltid varit mer dendär, "naaaw en sådan söt liten kappa, DEN skulle Lilja vara fin i!"
Då snackar vi liksom om en söt liten sak som är obekväm och sticks, plus att den inte håller varken vatten vind eller sand.....kappan är bara fin på bild ungefär.
Jag gjorde MASSOR med sånna här dabbar när jag var yngre!, handlade enbart med ögonen och tänkte aldrig på långt sikt vad vi verkligen behöver, vad som är praktiskt och hållbart och på så sätt bättre för både oss ekonomikst samt för miljön.
Vi disskuterade till och med dethär med en väninna som också tänkte lite mer med ögonen förr, hur det kommer sig att detta med sinne för praktiskt först framträder i en viss ålder?!
Har det varit så för er? Eller har ni till skillnad från mig alltid haft huvudet på sakft?
 
Tack och lov så har det blivit ändring på det nu och jag har plcokat fram min hjärna ur garderoben och faktum är att det är mycket roligare att tänka såhär!
Idag gjorde jag en av mina regular secondhand-rundor, och lyckades fynda en massa fina plagg av bra kvalitè till de flesta av barnen. Mest till lillis och han är den som behöver lite mera just nu, men även ett par märkesbyxor till Leevi ett par jeans till Aurora samt lite smått till mini i magen hittade jag också💖
 
Mest av allt är jag nog nöjd med jumprarna samt overallen jag hittade till lillis av märket Polarn&pyret!
Hållbart och bra kvalitè!😊
 
 
Här är alltså jumprarna samt bodysarna jag fyndade. Alla Polarn&pyret, sammanlagt 3 jumprar och en body till lillis och så den blåa underbara bodyn i storlek 50 till mini i magen😍 Visst är det inte härliga färger och mönster?!
 
Sedan råkade jag även hitta en vinteroverall i väldigt bra skick, också den från Polarn&pyret i storlek 86. Lillis kan alltså ha den hela hösten och med god tur även vintern. Innanför finns ett löstagbrat fleecefoder för att göra overallen antingen lite varmare eller så lite tunnare. Är så nöjd med denna!
 
 
Sedan ett nytt märke för mig, men fick redan ett tips på min insta att det lär vara ett bra märke. Jag har ett tag redan varit på jakt efter galonbyxor eller galonhalare till lillis. Med allt mer regnväder vill jag känna att vi kan gå ut lite i varje fall, trots att det regnar om vi så vill.
Denna "Jonathan" galonoverall såg så gott som oanvänd ut och åkt direkt ner i min varukorg!😊
Även ett par rukka-handskar för regninga utestunder plockade jag med mig.
 
 
Sedan hittade jag även ett par random collagebyxor samt 2 par strumbyxor, också dessa till lillis och i så gott som nyskick. Byxor är vad han egentligen behöver mest av just nu, och strumpbyxor tycker jag iallafall är praktiska till vintern.
 
 
 
Sisst men inte minst råkade mannen hitta denna äkta ADIDAS-snapback till lillis😍
Alltså jag döööör hur söt han är i den, och han ser precis ut som sin pappa💖 (vilken samlar på snapbacks, så var bara en tidsfråga före han börjar hamstra till sonen sin med😄)
 
Nu är det bara till att vänja denna lilla kar att börja ha grejjer på huvudet! Han har nämligen totalvägrat hela sommaren och kasstar bara iväg allt man försöker stoppa på huvudet på honom och jag kan bli sååå frustrerad hahhaaa😂
 
 
Sedan FILA-brallerna till Leevi och jeansen till Aurora, båda plaggen i fint skcik och jeansen var så härligt mjuka! Kör annars inte med jeans då jag tycker de är så stela och blir obekvämt att leka i, men dessa var mer i thights-material så jag körde på dom!
 
 
Sedan hittade mannen även denna lilla söta sommar mössa till mini i magen💗 Han älskar verkligen kepor och mössor i olika slag och har till och med beställt en passande outfit till denna mössa till sin son färdigt till nästa sommar. Detta tycker jag är rätt gulligt!😍
 
 
 
Sedan har vi Lilja som ju tillsammans med mig har fått fjutt på sin läsiver (är såååå glad för detta!) så råkade jag även hitta två par böcker jag bestämt tror att hon kommer gilla!
Cirkusdeckarna vet jag är en serie och det fanns många böcker av dom när vi besökte biblioteket senast vill jag minnas?! Jag hoppas att det kunde smaka, så finns det flera man kan fortsätta med sen.
Någon vars barn läser de böckerna?
 
Ikväll ville hon endå provläsa den andra boken "Den hemliga sjöjungfrun, rädda revet" och verkade gilla den!
Imorgon är det tillbaks till skolan även för henne, hittills har ingen annan än Lilja och Lionel haft feber, men jag hörde att det redan kommit nya härliga bobbor till skolan så är vell bara en tidsfråga 😖
Men nu ska vi inte tänka på det. Denhär dagen ägnas åt att vara supernöjd över alla fina fynd jag hittat på secoundhand och hela allt ihopa kostade UNDER 50e!!
 
Blev någon sugen på att gå ut och handla secoundhand imorgon?😍
 
Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress