Susanna

Ultimate foodchallenge!
Det blidde inge mer sjukdom för våran del, tack och lov.
det rörde sig högst antagligen om en hjärnskakning för Leevis del, även Lilja har varit  pigg så tillsammans beslöt vi oss för att gå ut i skogen och andas in lite vårsol💛
 
 
 
 
 
 
Har över helgen hafft fullt upp med att räkna mitt dagliga intag, detta för att checka om jag faktiskt äter tillräckligt för att a) jag fortfarande ammar och är extremt aktiv.
och b) för att uppnå mina mål med kosten.
Jag har ju ansett att jag äter tillräckligt mycket men tji fick jag!
Uträkningen visar att jag legat på ca 1000 kcal minus för att uppnå det jag önskar med kosten.
Så över helgen har mitt fulla foks legat på att........ÄTA!
Jag äter normalt också mycket! Käkar minst lika mycket mat som en fullvuxen man och tar gärna mer och tackar aldrig nej till efterätt haha😄 så nu har jag verkligen fått tvinga i mig mat och käkat även fasst jag ej varit hungrig, mellan varven har det faktiskt varit smått jobbigt med alla mat!
I vanliga fall räknar jag ju alltså aldrig mina macros, men när jag är mer målmedveten eller bara vill kolla läget (vilket alla borde göra ibland) så är det nödvändigt att sätta in en period med kcal-räkning och plocka fram matvågen!
 
 
Idag är alla barnen tillbaka i skolan igen, bara lilla Aurora som får vara hemma ännu idag tack vare att ena bilen fortfarande är ur funktion. Vi har redan varit ute på en frisk promenad och nu medans lillen fortfarande sover måste jag försöka jobba lite framför datorn. Peppgruppen inför sommarens motionslopp börjar på Torsdag och ännu har jag lite som skall förberedas inför start!
Imorgon är det dags för lillens läkarkoll av cafe au làit fläcken, har granskat honom varje dag och inge fler fläckar har uppkommit så känner mig rätt lugn. Uppdaterar senast efter kollen om hur det gick💗
Han blir ju även 6 månader här på Torsdag, stora killen alltså!
I och med den stora dagen hade jag tänkt om jag eventuellt skulle avslöja vad våran älskling heter, ÄVEN fasst vi inte fått något svar från Helsingfors ennu.
Vad tycker ni? Börjar det vara läge, är ni nyfikna?😍
 
Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress