Susanna

Hjärtat halvt igen.
Först och främst Lördagens avslutning. Så stolt mamma till 3 fina ungar som sjunger så glatt, båda mina pojkar fick varsitt stipendium och alla 3 fick de enligt mig finfina betyg.
Efteråt bestämde vi att åka iväg över dagen och fira att barnen nu har sommarlov, så det blev att åka till Esbo där vi käkade på Burger King och gick lite i affärer.
Jag som så länge suktat efter ett par snickarbraller hittade äntligen ett par i min storlek inne på HM! Sissta paret i ljus denim som jag såå ville ha blev äntligen mina😍
 
 
 
På vägen hem satte dock nervositeten in ordentligt i och med att barnen ska åka upp till Österbotten och Leevi fick en ångest-attack.
Lilla gubben blir så otroligt spänd över att åka och det tär så på mitt mammahjärta.
När vi kom hem låg vi länge och kramades och senare satte vi på bastun. Vi satt länge och pratade, Leevi och jag och jag berättade mer om vad ångest handlar om.
Lättnaden var stor för min lilla Leevi när jag förklarade samt berättade för honom att mamma också haft ångest och efteråt mådde han mycket bättre och kände sig lugn💖
Efter en god natts sömn var endå feelisen aningen positivare idag tack och lov.
Så blev jag då alltså plötsligt 2-barnsmamma ( och vårt hus  med ens tillräckligt stort )
Det är tyst....alldeles för tyst och jag känner mig rätt nere. Det tar alltid nästan en hel vecka före jag börjar "ta igen mig" igen efter att de åkt. Känner mig trött och slö.
Frågade Aurora vad hon ville göra idag när syskonen reste iväg och gumman ville ju självklart baka, så vi svängde ihop en rabarber/äppelpaj.
Resten utav denna Söndag får gå ut på att tröstäta litegranna.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag lyckades även hitta min sommarbok. Inte på bokhandeln utan på mataffären faktiskt.
"Älskaren från huvudkontoret" skriven av Camilla Grebe.
Någon som känner författaren?
Ser fram emot att få sätta mig in i den och tänka på något annat. Har ju som sagt saknat den "tomma" läsningen, dvs läsa om något helt annat än fakta eller sanna historier.
 
Det börjar även snart närma sig första födelsedagen för denhär bloggen! Tiden går fort på alla hörn och här tänkte jag dela med mig lite av fiilisen förra året då barnen hade åkt iväg.
Tänk att lillis ännu var i magen då och att Aurora blev själv kvar när de andra åkte?! Känns ju såå konstigt att tänka på det nu!😄
Här kommer ett inlägg från när allt blev kaos förra året när barnen var upp i Österbotten och blev sjuka. Usch så jobbigt det var alltså!!
Jag hoppas för allt i världen att de kommer få ha en supersemester tillsammas med sin pappa denhär sommaren! Så att även jag känner att jag inte behöver gå runt med dåligt samvete hela tiden💔
Gud så svåra saker dethär hörni!
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress