Susanna

Den ocensurerade sanningen.
Jag har hafft oturen att må pyton här i dagarna 2.
Magen har krånglat riktigt ordentligt och jag har mått riktigt illa.
Så, vad passar man på att göra då?
Jo, sortera i ungarnas rum, gå igenom om alla kläder, damsuga ur lådorna och BAKOM lådorna (herregud alltså😫) och kassta trasiga leksaker.
Det värsta jag vet är ju att ligga och vila och tänka på hur ont i magen jag har liksom.

Det bästa med att mina tre äldre barn är bortresta en månad under sommaren, det är ju att få pyssla i ordning tills dom kommer hem igen!❤️
Vi har som rutin mannen och jag, att varje sommar åka och handla nya kläder och skor + tillbehör tills kommande hösten och skolan och dagis till alla barnen.
Detta bringar mig stor tillfredsställelse, att få grundligt gå igenom och sortera allas garderober och saker, och få kassta bort allt trasigt eller lägga undan om det blivit för smått.
Jag tror ju även känslan för barnen att få komma hem igen och rummen är prydliga och allt är rent och fräscht och så ännutill upptäcka att lådorna är påfyllda med lite nya kläder och skor är mer än fantastisk ❤️
Men tid och ork att sortera och städa efter 5 barn, det tar det! Fick ihop sammanlagt 5 soppåsar och tvätt högen växte sig till värsta berget åter en gång, så behöver ju inte fundera på vad jag ska tillbringa resterande tiden som enbart 2-barnsmamma till åtminnstone 😬
(null)

(null)

(null)

(null)

Bädda sängar och lägga fram rena badrockar väntar jag ännu med tills dagen före mina älsklingar kommer hem. Så det käns och doftar så nytvättat som möjligt 😍
Nyss åkte mannen iväg med de två minsta på uppköp in till city och jag fick passa på att ta mig ett långt avslappnande bad, hur lyx?!
Nu tror jag bestämt att jag ska ta fram min bok och läsa lite 🖤
(null)

Jag hoppas förästen att ingen tar illa upp ifall att jag ej svarat på några kommentarer. Sladden till datorn har någon ( valp) tagit sönder så väntar på ny och bloggar tills vidare via telefonen. Har märkt bara att telefonen inte alltid uppdaterar kommentarer 😒 jag svarar alltså direkt jag får igång datorn igen och har inte glömt bort någon 😘

Puss//Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress