Susanna

Barnens sommar på Café Wilda.
Ja herregud så vi låtsas vara sociala, kulturella och aktiva här, men faktum är att jag har så fruktansvärt dåligt samvete över allt detdär med barnens far över midsommar att jag vill försöka hitta på så mycket som möjligt för att läka deras små själar 💔
(Plus att jag var sjuk i början av veckan och orkade knappt nånting)
Att skapa sommarminnen är något som jag är mån om att barnen ska få, bra sådana,och inte nödvändigtvis stora, dyra grejjer. 
Pratade med barnen tidigare idag om traditioner och varför man gör vissa saker under vissa tidpunkter på året och så råkade vi komma in på ämnet midsommar.
Till min stora fasa visste inte barnen något destu mer om vad midsommar innebär, vad man gör eller vad som händer då......... och så dethär som hände nu senast och för andra gången dessutom.
Nu kommer ju barnen självklart INTE spendera en midsommar till uppe i Österbotten där dom oftast varit under denhär tiden av sommaren, men jag kan ändå bli så arg över hur man inte kan ta barnens barndom och sommarminnen och traditioner lite mer på allvar som förälder!
Inte för att vi ställer till med något radikalt hemma heller, men enbart samhörigheten, jordgubbstårta och plocka 7-sorters blommor utgör ju redan en rad massa mysiga sommarminnen för barnen.💕

Tack vare evenemangskalendern jag börjat kolla in lite effektivare råkade jag se att det skulle hållas workshop på café wilda inne i stan idag. Barnen får göra egna trädgårdskonstverk i form av vindfångare tillverkat av gamla plåtburkar och järntrådar med hjälp av konstnär Barbro Fri.
Vi åkte in till city för andra dagen i rad och Leevi, Lilja och Lionel fick stanna och pyssla i supermysig tillvaro en stund medans jag tog Aurora och lille man ner till lekparken strax brevid.
Workshopen var denna gång för 7- åringar och uppåt men tösen var mer än nöjd över att få springa omkring i parken igen idag 💜
Jag köpte med en underbart good smoothie lagad av spenat, grönkål, spirulina och annat gottigott...... dessvärre tyckte min lilla söta bäbis den var ÄNNU godare och sörplade i sig nästan hela smoothien för sig själv 😄😍
En riktigt liten hälsobebis som förstår sig på det goda minsann!❤️

(null)
Detta var första gången vi besökte caféet och vi tyckte det var jättemysigt!😍 Fina färger och en härligt fräsch cafemeny!

(null)
Bra med utrymme var det också, vilket kan behövas när jag kommer med min klan och skall fika hehe 😅

(null)

(null)

(null)
Pysslandet i full gång och alla hade roligt!
(null)

(null)

(null)
Även vi hade en mysig stund i parken med världens godaste smoothie! (Tyckte även sötnöten😄!)

(null)

Resultatet blev tre fina vindfångare som nu hänger ute på terassen 😍
Det bästa av allt är ju att dessa små verkstäder/workshops fortsätter att äga rum under hela sommaren inne på Café wilda!
Varje vecka från Torsdag till Söndag mellan klockan 13-15 kan man droppa in och få ta del av allt från instrumentworkshop och lek med engelska ord till danslekar och teaterworkshops 😍😍
Nästa vecka ska vi bland annat prova på dans och eventuellt även lek med engelska ord för 0-5 åringar. 
Så himla skoj och helt gratis för barnen!❤️
Under tiden kan man njuta av en lunch eller smarrig kakbit,smoothie eller annat gottigott som Café wilda har att erbjuda.
Denna dag och detta evenemang fick en klar 10 av 10 av familjen Mäkelä/Ingves och vi väntar redan på nästa vecka!😊

Kram//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress