Susanna

Januari, miljö och KonMarie.
2019 alltså, året jag blir hela 32 år gammal. Jag tycker att jag nu är tillräckligt vuxen att dra mitt strå i stacken......ta mitt ansvar vad gäller klimatet och att på något sätt försöka bespara det en aning.
Som mål för Janurai har jag lagt upp att sluta handla frukt och grönt i de små plastpåsarna som finns i affären och istället ta med en egen tygkasse att lägga dem i.
En myra i myrstacken jag vet, men jag kan åtminnstone gå och lägga mig med lite bättre samvete gentemot moder jord och det känns faktiskt bra att tänka lite ekologiskt måste jag säga er!
Om vi alla kunde göra en minimal ändring i vår vardag, vem vet hur stor förändring det kunde göra i
slutändan?
 
Idag var det ju även "back to school" för de tre lite äldre barnen, Aurora däremot börjar inte dagis förrens på Onsdag och idag ville hon baka med sina nya grejjer hon fick av jultomten.
Min 3-årings önskan är min lag, och så fort jag fick lillis att somna ute i vagnen satt vi igång och kavlade upp ärmarna och fixade till världens goaste chokladkakor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Att en sådan liten insats kan göra en sådan liten typ så lycklig?!💗
 
Har ni förästen märkt att saker liksom faller in precis i rätt tillfälle ibland? jag har nämnt detta tidigare..... typ när man går runt och funderar över någonting eller grubblar, eller befinner sig i ett visst "mode" så vips trillar en passande bok ner i din famn, eller en artikel online ploppar upp, eller så råkar en viss person infinna sig i ditt liv.
Detta händer mig.
Januari är offta också en månad som jag brukar känna mig mycket stressad, mörkret har legat tungt ett bra tag ute redan och saker har tendens att hopa sig.
Barnen har varit sjuka och även jag själv har varit sjuk. Jag känner hur hemmet med sin existens får min städångest att växa sig enorm.
Är lite av ett städfreak så när jag känner att jag lämnar efter i hemsysslorna leder det offta till att jag hamnar i ett sorts "bitchmode", detta offta icke så kul för resten av familjen.
Detta är lite av mitt nuläge, dock inte så gravt ännu, och mitt i allt detta så ploppar en söt liten sak vid namn MARIE KONDO upp på netflix när jag skall sätta på my little pony till Aurora.
Marie Kondo är en "ordning-och reda expert" samt författare och har skrivit en bok om"KonMarie" metoden, om hur du genom att ordna upp i ditt hem och städar och sorterar samt väljer POSITIVITET samtidigt tar kontrollen över ditt övriga liv.
År 2016 har hennes bok redan sålt sammanlagt över 6,5 miljoner exemplar på över 40 olika språk!
Nu finns hon även på netflix med serien "ordning i hemmet", jag kollade första avsnittet idag och vill redan klippa lugg och gå runt i blommiga kjolar medans jag tackar alla mina saker här hemma hahaaa😄
Näe men seriöst asså...... detdär med att känna glädje när du håller i en grej, annars dissa den reagerade jag för!
Samma är det ju med folk du har omkring dig, fyller de dig ej med god enrergi, lämna och gå vidare, varför skulle inte detta funka med tex kläder?!
Måste sååå pröva!!
Har du inte kollat in Marie Kondo och serien "ordning i hemmet" ännu, ta och gör det nu! Såå passande för Januari och kunde inte komma mer lägligt för mig, och om DU har något mer tips på hur man lätt kan börja agera mer miljövänligt, dela med er i kommentarsfältet!
Låt oss alla bli lite mer miljövänliga samt KonMarie!!
 
 
Jag önskar er en motiverande start på veckan!💖
 
Arigato🙏//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress