Susanna

En liten breik från allt!
Ja, som rubriken lyder alltså. Råkar vara av sån personlighet som sätter otroligt mycket press på sig själv och innom det mesta, detta även högst omedvetet, så när nacken plötsligt blir stel och snuvan hängt med i några veckor redan så vet man att det är dags för en paus!
 
Har alltså inte satt min fot på gymmet på 6 hela dagar och istället gjort en massa andra högst nödvändiga grejs............ köpt nya stringtrosor i alla de möjliga färger till exempel ( ett måste efter att man fått bebis......uppdatera underkläderna, varje gång!) mycket rehabilitering med foamroller och tennisboll samt mängder med bulla och glass har också min tid bestått av.
Mina stresshormoner är ytterst känsliga pga för lite sömn (and five kids) och hur mycket jag än älskar att träna så kan det med tanke på omständigheterna göra mig mer skada än nytta om jag går på för hårt (vilket jag alltid gör!)
Mycket viktigt med ordentlig vila i helhetsprogrammet med andra ord.
Under dessa dagar har jag även passat på att tillaga diverse super-drycker för att boosta såväl stress och immunförsvar.
Bland annat har jag  fixat två flaskor med ingefära-shots, detta har ni alla säkert hört om tidigare men tänkte tipsa om i allafall!
 
 
Jag gjorde min på 2 liter vatten, en hel ganska stor ingefära, 3 citroner (saften) och ca 1/2 dl honung. Jag börjar med att riva hela ingefäran med skal och allt grovt. Sedan lägger jag ingefäran i vattnet i en kastrull och värmer upp, ingefäran får ej koka, detta för att bibehålla alla viktiga ämnen! Sedan silar jag vattnet till en annan behållare och när ingefära-vattnet har svalnat tillsätter jag citronsaft och blandar i honung. Tillsisst häller jag upp i flaska och förvarar i kylskåpet.
2 shots per dag av denna superdryck!
 
 
Den andra drycken jag sett till att få i mig kvällstid är "Golden milk". Den får du till genom att värma önskad mängd mandelmjölk (eller annan växtbaserad mjölk) i en kastrull. Tillsätt gurkmeja,kardemumma,cayannepeppar eller svartpeppar (eller som jag, båda😁) och kanel. Tillsisst kan du söta med honung.
 
 
Gurkmeja är en av de starkaste antiinflammatoriska ämnena som finns! Gurkmeja är en av de mest spännande örter som finns eftersom det finns närmare 7 000 vetenskapliga studier publicerade på den aktiva ingrediensen curcumin. Den har flera läkande egenskaper och är en mycket kraftig antioxidant som är tio gånger starkare än vitaminer.
Gurkmeja bör du verkligen tillägga i din kost och Golden milk är ett fiffigt och smaskigt sätt att göra det på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har även prövat sätta på mig "vanliga kläder" för första gången på like forever.....jag gick visserligen ingenstanns men alltså känslan?!!😍 hann ha på mig jeansen hela 5 minuter före Aurora kom, täckt i chokladpudding och gav mig en kram, tacksamt, men fick iaf bekräftat att jag fortfarande rockar dom jeansen!😂
 
 
 
Nu ska jag fortsätta att endast snusa på denna, samt käka glass och bullar så mycket jag känner för och pimpla superdrycker i ett par dagar till. Det är vad min kropp säger åt mig att jag behöver just nu💗
 
Hasta la vista // Sanna
 
Maria

Hur går det med namnet förresten?

Svar: Namnet ligger med motivering hos domstolen i Helsingfors. Igen får vi bara vänta..... och se.
Susanna Mäkelä

J

Man behöver knappt gå till gym den här årstiden - sköskottningen tar hand om det gratis! :) Du skulle se hur det ser ut här...Men just februari är ju riktiga förkylningstider, så snuva är man ju sällan ensam om!

Måste tillägga att jag alltid har tyckt det är jättefint med stringtrosor...:) Kvinnor som använder det har mig helt lindad runt lillfingret, haha! ;) Din kille/man kan verkligen skatta sig lycklig...Du är ju en jättefin och sexig tjej. :) Önskar jag också träffade någon som du en dag.

Svar: Nämen tackar haha 🙈😄
Du verkar vara en typ med många fina komplimanger på lager. Du kommer nog hitta en riktig kalaspingla ska du se!😍
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress