Susanna

Jag är så mycket lyckligare nu.....
Jag känner mig så mycket lyckligare nu mamma, när jag har så mycket djur runtomkring mig!
 
När Leevi sade detta till mig igår imorse efter att kaninen hade anlänt till oss, kände jag bara hur rätt allting endå blev.
Jag hade förväntat mig en morgon med stress, bråk och gnäll. Vem som ska få göra det och vem som ska få klappa först. Istället hade vi den mest harmoniska förmiddagen på länge, där alla hjälptes åt, var glada och skötte om.
Med två nya husdjur innom loppet av en vecka tänkte jag nog att jag skulle ha gått (ännu djupare in) i väggen redan, men faktum är att Zeera är en helt otroligt duktig och klok valp och blev så full i skratt då till och med Lionel konstaterade att "Mamma, du har det inte så jobbigt med Zeera endå, du är ganska glad hela tiden!"
Kommentarer som denna och Leevis utryck då på morgonen får det ju att kännas som om att man lyckats lite iallafall 😄.
 
Egentligen finns det ingen egentlig orsak till varför vi beslöt oss skaffa en farm helt plötsligt. Zeera "bara kom ju" utan att jag påverkade det på något aätt, så jag ser det som ödet💗 kanin och sånt har jag ju alltid tänkt att får vänta tills vi bor i hus. Endå så vaknade jag bara här en morgon och tanken stog helt klar, VÅR TID ÄR NU!
Livet går mestadels alltid ut på att alltid vänta på något, sen då vi bor i hus.....sen när vi har ny bil..... sen när jag får detdär jobbet jämt är det bara sen...sen...sen.
Jag tänkte bara att, fan heller!
Mina barns barndom äger rum här och nu......den väntar inte på något, våran tid är NU!
Dom är barn.......NU!
Sen när vi bor i hus så kan vi uppfylla andra grejjer, men allt vad jag känner att jag kan göra för barnen och familjen.......önskningar i deras små hjärtan tänker jag inte vänta med en sekund till, med undantag för Lionels gris då, här måste jag sätta gränsen och vänta lite.......för grisens bästa haha😂 Lionel förstår att en gris behöver få böka och älskar att få smutsa ner sig och leva ett prima gris-liv på en större gård än vi har nu.
Men utöver sånt.........vänta inte för länge med att göra vissa grejjer eller uppfylla något. Alla har vi begränsat med tid som vi finns här på jorden.
MAKE THE MOST OF IT!
 
 
 
 
 
 
 //Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress