Susanna

Barnmat jag lagar just nu!
Våran lilla plutt växer ju och blir större. Förutom amning så äter han hela 2 mål om dagen och jag lagar all hans mat tillsvidare själv.
Vi har prövat lite olika kombinationer med bland annat potatis, morot, batat och broccoli.
Nytt för senaste två veckor är kyckling, och absoluta favorit-kombon hittills har varit batat med kyckling och broccoli.
I början gjorde jag alltid mat för endast en dag, men har nu börjat laga större satser och fryser in i passliga portioner. Killen äter ett kött-mål och ett grönsaksmål om dagen. Det första vid lunchtid efter att han sovit ute i vagnen första gången och det andra målet på eftermiddagen.
I sin smaknapp har han fått pröva både banan och äpple och tanken är att variera kyckling med rött kött småningom.
Gröt var han ju inte speciellt förtjust i, och ser ingen anledning att stressa in ett till mål just nu.
Hans intresse för mat varerar endå endel från dag till dag och ibland vill han nästan endast bara ha bröstet💗
Vi kör ju fri amning, och lillis får amma när han vill. Jag hade tänkt fortsätta med amningen tills han känner sig färdig för att sluta och inte gå och påverka den på något sätt.
Ibland kan jag tycka mig känna pressen från rådgivningen angående att truga på mer och mer mat och deras ifrågasättning om han ammar ännu, detta tar jag dock och släpper ut från det andra örat nästan direkt. Jag har vid dethär laget lärt mig lita på migsjälv så till den grad att jag vet att jag gör precis rätt beslut angående mig och mina barn.
Överlag kan jag vell kanske tycka lite som så att " vill jag ha en åsikt eller råd, så ber jag om den! Annars har vi det så bra som det är!"
Folk har ofta tendens till att kommentera ens val kring....tja, nästan allt en gör!
Det viktiga är dock att bibehålla din vision om hur just DU vill leva och också leva därefter.
Det är din rättighet och SKYLDIGHET att leva ditt liv som du vill!
'
 
 
 
Kram från oss!
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress