Susanna

Vardag som fembarnsmor.
Helgen är förbi och lillkillen vår har hunnit bli 3 dagar gammal💜. Första natten hemma, alltså natten mellan Lördag och Söndag sovde vi absolut ingenting. Lillis hade fullt upp med att få mjölken att stiga och vi ammade hela natten lång och tack vare det började också mjölken rinna till ordentligt redan igår!
Denna natt har vi ätit ganska så exakt med 1 1/2 timmes mellanrum och fasstän det är tight tidtabell känner jag mig snäppet piggare. Nu när det finns mat så det räcker och blir över antar jag att mellanrummen mellan matningarna nattetid småningom blir aningen glesare.
Förövrigt är våran prins den mest underbaraste bebis man kan tänka sig! Så otroligt snäll och söt och bara jag ser på honom får det mig att bli alldeles tårögd.
Tänk att det var just han som varit i min mage hela denhär tiden?!💖
 
 
Idag firar vi även Liljas 9-års dag. Lillis vaknade passligt och ville äta igen vid 05.30 så efter det steg jag upp och började göra i ordning kalasbricka, sedan gick vi in med paket och sång och väckte henne på sängen, roligast var nog lilla Aurora som inte helt förstod att det inte var hennes födelsedag idag utan storesysters, hon ville ju också ha bulle till frukost och inte kokta ägg😄
Nu har precis alla kommit hem från skola och dagis och våran cirkuskarusell är i full gång här hemma haha, snart ska vi baka mockarutor för ikväll ska vi ha lite kalas för både Lilja och Lionel tillsammans med mina morförldrar som är här och hälsar på från Sverige.
 
 
(minen på Aurora alltså...... priceless!)
Tänkte även duscha dagen till ära, för imorgon har vi nämligen tid för vägning på rådgivningen och så skulle vi måsta hinna via labben för ett blodprov från hälen på lillis också, måste ut bland folk med andra ord.'
Fasar redan inför labbet och vet ej hur jag ska klara det utan offentligt bröl.
Någon ska sticka min bäbis i hälen så det kommer blod liksom?!
Mitt hjärta blöder sönder redan nu!
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress