Susanna

Häng med när vi gör barn.
Alltså förlåt för den missvisande rubriken. Men nu fick jag allt erat intresse iallafall😉
Det jag ville skriva lite om är vad som verkar vara det senaste fenomenet bland alla "it" förlädrar i cybervärlden, nämligen förlossningsvideos.
Reagerade inte så mycket då EN mamma jag följer på sociala medier meddelade att hon nu laddat upp sin förlossning på youtube, men inte långt efter det märkte jag att nästan alla numer filmar sina förlossningar och lägger ut på nätet.
Nu kan jag inte riktigt lägga fingret på om det är jag som är gammalmodig eller är det så att faktiskt ingenting är heligt mer??
 
Visst, alla gör som den vill och man behöver ju inte titta (jag har tex inte tittat på någons förlossningsvideo på youtube, känner inget behov för det) men jag menar i grund och botten, är det helt och hållet igenomtänkt om du vill filma,redigera och posta det största mest intima tillfälle i hela ditt liv...... och lägga ut det på youtube?
Är det liksom hit vi har kommit nu? Är det detta som krävs för att hålla standard på sociala medier nuförtiden?
Vad får vi ut av att titta på det?
Vad får personen ut av att dela sitt barns födelse, med resten av världen?
jag fattar bara inte?!
 
Jag medverkade ju i en dokumentär som hette "sydänäänet" när jag skulle få Lilja år 2009, det handlade om olika familjer som skulle få barn, deras graviditeter, livet med en nyfödd mm, men till och med där sade jag direkt stop när det kom till att låta filmteamet vara med då jag föder!
Det ögonblicket är helt och hållet mitt.......mitt och pappans, heligt, och jag menar även fasst det är det mest vackraste i hela världen, för dig, så handlar det ändå i stort sett bara om blod, svett och tårar......megastora nät-trosor, vuxenblöjjor och ibland även bajs.
Jag försöker och vill verkligen vara öppen i alla situationer, men att filma och posta sina förlossningar samt "marknadsföra" sin förlossningsvideo på webben tycker jag bara att går snäppet över gränsen.
Hur ser ni på detta?
Kollar ni på folks förlossningsvideos på youtube?
 
Å andra sidan kanske det öppnar upp en aning om att det inte är så farligt att föda barn ändå, kanske kvinnor/tjejjer med förlossningskräck känner sig lite lugnare när dom får se på lyckade, fina förlossningar på youtube?
Jag vet inte, och jag kan inte annat än undra vad nästa steg är för alla "it"-youtubers kommer vara?
Kommer det bli som min rubrik lyder?
"Häng med oss under täcket när vi skapar vår bebis"
Seriöst, vem kan påstå att det inte kunde bli normalt om sådär 10 år?
 
 //Sanna.
 
 
 
Cecilia

Alltså jag känner mig så träffad här för min absolut största guilty pleasure nu som gravid är att se på förlossningsvideos på Youtube 😂😂 jag älskar dem, speciellt de långa där personen filmar redan hemma och så får man följa med hela resan liksom. Jag tittar inte för att jag vill se någå blodiga detaljer eller sånt, utan om det är smakfullt filmade och ihopklippta videos så är jag fast. För mig har det gett ett slags lugn inför min egna förlossning eftersom jag ju inte har en aning om vad som väntar, och jag tror att det kanske är samma för många andra? Några babymaking videos är jag dock INTE intresserad av haha A

Svar: Guuud så roligt med någon som tittar!😄 ja, det har det jag lite gissade, att just om man är förstföderska kanske det lugnar en lite att kolla på förlossningsvideos?!
Det är ju det enda man går och tänker på den sissta tiden med baby i magen! 😍
Fitspiration By Sanna

Johanna

Ndj alltså aldrig i världen att jag sku filma min förlossning, nej huhhuh. Den stunden vill jag hålla för oss själva😊 Kan int heller föreställa mig att ja typ sku ha min mammma med på en förlossning.

Svar: Jo nej, inga mammor med i bilden tack! 😄 vissa har ju halva släkten runt sängen också 😩
Fitspiration By Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress