Susanna

Nytt träningsupplägg.
Har två helt suveräna träningspass bakom mig, vilket resulterar i en lugn och harmonisk mamma haha...
Efter graviditeten har jag som sagt lagt upp lite nya mål för vad jag vill uppnå med min träning. Tidigare var det ju scenen och tävlingarna som var drivet, nu känner jag att jag vill tänka själv och bygga en fysik som JAG vill ha, experimentera lite och ha kul.
Viktigt är det ju att alltid ha något sorts mål med träningen , så du inte tappar bort dig och känner att du inte riktigt vet varför du tränar. Har du ett mål blir du också MÅLmedveten och mer självdiciplinerad, vilket du har stor nytta av i det vardagliga livet också!
Jag har alltid gillat min egen fysik overall, men att träna ben har ju alltid varit den största favoriten för mig. Just nu vill jag bygga upp min quads ordentligt...låren alltså. har aldrig tränat lår separat tidigare men har nu satt in ett träningspass enbart för dom.
Jag kommer alltså att börja träna ben 3 ggr i veckan.
Ett pass för låren, ett för rumpa & hamstrings samt ett tredje mer inriktat på bara rumpan. Benen består av flere stora muskler och jag känner att jag vill kunna dela upp de olika muskelgrupperna för att få träningen mer koncentrerad.
Under träningen igår lyckades jag slå ut nervsystemet totalt! Jag ramlade med andra ord nästan omkull då benen inte längre kunde ta emot order och musklerna så full pumpade med blod (dreglar lite smått här nu av ren tillfredsställelse!)
Mitt träningsupplägg såg ut som följande;
 
Benpress - legextension
hackerpress - sissysquat
korta utfall som avslut enda till failure
12-15 reps och 4-5 serier
 
Alla övningar gjordes supersets, dvs två olika övningar direkt efter varandra. Detta är inte enbart effektivt för att uppnå mjölksyra, det sparar dig även mycket tid. Hela träningen tog allt som allt ca 45 minuter och jag var helt slutkörd!
Detta träningsupplägg kommer jag börja köra regelbundet för quadsen och jag utmanar dig att pröva också!💪😊
 
 
 
 
Sötaste träningskomipsen har man också!💗
 
 
 
 
 
Anonym

Var tränar du nu? 😊

Svar: Just nu tränar jag på Trainium här i Ekenäs 😊
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress