Susanna

Hur jag besegrade min förkylning UTAN kemiska medel på 1 dygn!
Bobborna är här för att stanna. Epidemi efter epidemi går av stapeln i skolor och på dagis och superviktigt just nu är ju att vi alla tänker på varandra och stannar hemma med våra barn tills alla är fullt friska igen för att undvika att smittor sprids💗
Även jag sälv blev ju smittad av Aurora även fasst jag skyddar mig rätt så bra numer.
jag tänkte tipsa om några små saker ni kan pröva er på när förkylningen slår till, saker man kan testa FÖRE man besluter sig för att ta kemiska medel. Naturliga alternativ är ju alltid bättre, sålänge man inte lider av någon infektion eller får jättehög feber.
För det första är ju vätska väldigt viktigt! Drick, drick, drick och framför allt vatten!
tillsätt även pressad citron, salt av bra kvalitè samt MSM-pulver. På detta sätt får kroppen massor av viktiga mineraler som hjälper kroppen att rena sig och rensa ut slaggprodukter bättre.
Jag drack även två stora muggar med HULK-smoothie, här får kroppen massor med vitaminer och antioxidanter från allt det gröna som boostar ditt immunförsvar ordentligt! Kan inte överdoseras med andra ord.
Tänk även på att äta extra rent. Ju mindre konstgjorda ämnen, gifter och fria radikaler i kosten detsu bättre......alltid, men framför allt när din kropp är under press av en förkylning! Minska intaget kolhydrater och öka på intaget av grönsaker och örter samt bra proteiner! Kör en soppa på vilt eller kyckling och ös på med färska örter, vatten, salt och chili, koka svagt och länge och sörpla buljongen redan under kokningen!
Sisst men inte minst värt att pröva vid sidan om är en riktig turboshot!
En sådan gör du lätt på;
-citroner
-färsk ingefära
-vitlöksklyftor
-gurkmejja
-honung
 
Koka en stor sats och ta en shot per 4 timmar längs med dagen! Tro mig, detta gör susen!
 
Utöver dessa små knep dricker jag ju även mina vitaminer som jag beställer från Tyskland, dessa har ju tycker jag stöttat upp mitt immunförsvar otroligt bra.
Mera om vitaminerna kan ni läsa i DETHÄR inlägget!

 

Magnesium, c-vitamin och zink är ju väldigt viktiga vitaminer och mineraler för kroppen och krävs extra intag av dessa när du är sjuk.

med hjälp av dessa medel räckte min förkylning inte längre än ett dygn och vaknade med endast täppt näsa och lite kraxig idag morgon. Inge ont i halsen med andra ord och tänkte försöka träna lite imorgon igen.
 
Sen är ju godis alltid en tröst när du är sjuk...MEN!
Det måste vara stulet godis.......från barnen, annars fungerar det inte, och du måste käka det i smyg medans barnen ännu är vakna, adrenalinet med att förska hålla din handling hemlig från kidsen som kan känna godisdoft på kilometers avstånd gör underverk det med!😆
 
 Självklart har ju alla olika utgångslägen och alla bobbor beteer sig ju olika och är olika aggressiva, men allt detta jag nämde ovan är bra för dig och din kropp annars också och om inte annat är jag bergsäker på att din förkylning går fortare över med hjälp av dessa medel. Det gjorde det för mig!

Kram//Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress