Susanna

Renovera i underkläder bra för relationen?
Efter en dag med att försöka ta bort tapet som sitter värre än berget kunde jag faktiskt  tänka mig ett yrke innom renoveringsbranchen! Inte den fina delen dock, har noll tålamod och skulle aldrig i världen orka pilla med detaljer eller lägga upp nya tapeter och dyligt, det får den fingerfärdige ta hand om. Nej jag skulle komma in när det är dags att riva! Älskar mest av allt när man får använda rå styrka, riva, slita, slåt ut dörrar och väggar med slägga! Herregud vilka endorfiner som ruschar genom kroppen då jag tänker på det! ( om det är någon som ska byta kakel eller behöver slå ut en vägg med slägga snääääällla kontakta mig!!)
Vad kallas man om man enbart gör sådana arbeten?? Grovjobbet? finns det någon benämning för det?
Har gått långt med denna tanke också! Vi planerade lite smått med mannen (när jag skriver " vi" menar jag mig! Min man stog mest och skakade på huvudet och himlade med ögonen?!) att vi kunde starta vårt eget företag innom rivnings/renoveringsbranchen. Vårt varumärke samt hur vi skulle sticka ut ur mängden skulle vara att vi renoverar iklädd endast kalsonger och bikini, snygga sådana och med vår egen logga på!
Saker som dessa kan uppstå när två makar svettiga och äckliga lite smått desperata pga tidsbrist försöker vara så effektiva som möjligt med den stenhårda tapeten. Vi hade jäkligt roligt iallafall och rekommenderar alla par att ta sig an ett rum att renovera i sitt hem iklädd endast kalsonger och bikini. Kunde kanske rädda många äktenskap..........eller så inte.😁
 
 
Mellan tapetrivandet hann jag även med att måla om lite lister, hann precis bli klar med hela kökets lister när mannen kommer ut och säger att vi nog kommer köpa nya till alla rum?!
Måtte han njuta av att se mig göra onödigt jobb?
Även hallen fick sig ändå en ny omgång med färg och nu har den äntligen rätta gråa nyansen!
Babyblue kändes endå lite väl fjant.
 
 
Efter timmar av slit var det dags att sätta på stödbältet och ja...... fortsätta jobba!
 
 
 
Och här har ni blondinen som försöker ta bort tapet med bekämpningsmedel för ogräs, inte så konstigt att det sitter som berget och vägrar lossna liksom?!
 
NÄ! skojja bara (även fasst detta faktiskt kunde stämma in på mig, sorgligt nog!) vi hade ingen sprayflaska så denna fick duga efter att mannen putsat ur den!😄
 
Jag har förästen funderat på att ladda ner en ljudbokapp. Finns många böcker jag skulle vilja hinna med och tänker att jag bättre kunde hinna med både hushåll och böcker med hjälp av ljudböcker i öronen medans man grejjar på. Kan ni tipsa om bra appar samt förmånliga? Var finns det bra och stort utbud på böcker? Vore kul med lite tips. Svenska eller finska spelar inte så stor roll.😊
Tack & Gonatt //Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress