Susanna

Jetlag.
Hej hej, hallå....... vi är tillbaka. Tro det eller ej men jag har typ lidit av värsta jetlagen efter kryssningen, har varit jättetrött och inte hållit reda på dygnets timmar över.huvud.taget. Gått och lagt oss strax efter 12-slaget och vaknat nästa dag mitt på dagen, käkat frukost vid lunch och middag vid 21 ungefär, helt upp och ner fasst det hör vell sommaren till?!
Vi hade en jättekul resa! Trots den nästan allt för stora folkmängden (enligt mig och mina gravidhormoner iaf) hann vi med jättemycket program och barnen njöt till 100%. Aurora fick träffa, dansa och framför allt KRAMA Ville Viking vilket var prioritet ett på själva resan, Leevi fick vara vaken sent och spela spel i Teens-rummet tillsammans med mannen och Lilja fick äran att delta i trolleritrick inför publik. Vi shoppade och dansade på disco, åt på buffèn och kollade in när båten tog till vid Mariehamn uppe på däck.
Väldigt spännande för barnen och alla är nöjda och belåtna! 😊
 
 
 Blev riktigt nöjd med valet av kläder iaf, nästan alltid finner man något längst bak i skåpet trots allt!
 
 
 
 Tjejjen var kanonstolt över att få stå på scenen och uppträda med trolleritrick!😍
 
 
 
 Känner ej damen i fråga, hon råkade bara posera så fint i mitten när jag ville fota lite i Mariehamn.
 
 
Att åka båt såhär är vell typ som att gå på toaletten för mig, helt vardagliga saker. Eftersom jag flyttade till Finland när jag var liten men halva släkten blev kvar i Sverige åkte jag alltid över såfort jag var ledig flera flera gånger om året. Kände alla båtarna som min egen bakficka ungefär😊 Jag har ändå alltid tyckt om att åka båt och tycker det ger en alldeles perfekt kontrast till vardagen hemma att bara åka över på en kryssning.
 
Ikväll får vi besök av min mormor och morfar (jepp som är hemma från Sverige) så i väntan på det ska vi pyssla på lite här hemma. Har äntligen funnit den säng jag vill ha till barnrummet och närmare än jag vågade hoppas på också! Mannen är och hämtar upp den nu och sen ska den skruvar ihop.
Lite senare ska vi även testa på att laga smoothies i våran nya blender jag fick av mannen igår! Sent igårkväll var vi ute i skogen och plockade blåbär och hallon och nu ska vi ut i trädgården och plocka bär av våra buskar så att vi får ihop en riktig dunder-vitamin bomb till mellis idag!
Hoppas även ni alla får en fin dag! vi hörs senare.
💗Sanna
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress