Susanna

Full fart framåt samt förfrågan om önskeinlägg.
December bara rullar på i full fart. Hur mycket julstämning jag än hade där i början på November så är känslan enbart den att jag inte hinner med i svängarna nu längre, herregud våran älskade nr 5 föddes ju precis och då var det bara hösten ännu och nu har vi strax julafton liksom?!
Aurora har varit hemma från dagis hela veckan, dom ringde och meddelade att det går magsjukan på en annan avdelning, men vi alla vet ju i vilken fart det smittar på ett dagis så vi valde att låta Aurora vara hemma för att undvika att hon blir sjuk.
Vi har ju (om allt går vägen hehhe) dop nästa helg så undviker gärna alla risker för att bli sjuka.
 
 
 
Igår hade vi ju självständighetsdag och det firade vi tillsammans hela familjen💗 Mannens ledighet föll passligt in så vi var alla hemma och myste hela dagen. Jag och Lilja tittade på när Presidenten med fru tog emot sina gäster på "slottet" och rankade klänningar och sedan åt vi en finare middag där alla ungarna fick skåla med julmust i mina finare kristallglas.
Samtidigt försökte jag berätta om min egen gammelmorfars upplevelser från kriget som han berättat till mig medan han levde, samt höra vad barnens egen uppfattning om självständighetsdagen är.
Jag tycker det är viktigt att framföra till barnen om varför man egentligen uppvaktar något, samt innebörden av det. Allt för mycket nuförtiden går bara åt till konsumtion utan att lägga destu större åtanke på orsaken bakom en tradition.
Åtminnstone jag vill lära mina barn den egentliga meningen, varför vi firar någonting samt meningen med traditioner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har för övrigt känt mig jäääätte trött på mornanrna nu när det varit dags att stiga upp! Nästan omöjligt att komma ur sängen.
Kom att tänka på när det sisst ägde rum att jag hade en ordentlig recovery?! Återvände ju till målmedveten träning då lillen var 4 veckor ungefär och har kört hårt enda sedan dess.
I och med det och att kroppen verkligen talar om för mig att den är trött och behöver få vila kommer jag att ha vilovecka hela nästa vecka. Det innebär alltså ingen vidare träning förutom raska promenader och så en hel del kroppsvård, och framför allt, MASSOR med mat!😊
Förhoppningsvis en hel del bloggande också!, så finns det nu något ni verkligen vill att jag ska blogga om passar det utmärkt att komma med förslag nu!
Puss//Sanna.
Anonym

Tack för en bra blogg! 🤗
Jag önskar inlägg om matmängder vid olika målsättningar, t.ex vid fettförbränning och muskeluppbyggnad. Jag skulle även önska tips på olika övningar vid hemmaträning! Tack 😊

Svar: Oj så spännande och roligt! Detta skall vi försöka ta itu med under kommande vecka! Tack! :)
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress