Susanna

Den realisitiska lilla-julen!
Är totalt slut alltså, och detta var enbart den lilla julen!
Måste sluta känna att man måste prestera till 110% såna här tider, att allt måste bli så jäkla perfekt jämt!
Som sagt, med en såhär stor familj ska man sällan förvänta sig något utan ta saken som den kommer och göra det bästa av situationen istället, då har jag märkt att jag offta får bli positivt överraskad, och det är ju tusen gånger bättre än att bli besviken då det aldrig blir som jag har tänkt mig anyway.
 
Jag erkänner att jag gjorde lite bak och vänt denhär gången, målade upp en illusion liksom.
Mysmorgon, pepparkaksbak, ta in julgranen, glögg med tilltugg framför en bra film på kvällskvisten.
FAN så bra det låter och såg ut också................ i min trånga lilla skalle då´rå.
Verkligheten var ju mer liksom;
Mannen jobbat över hela helgen vilket betyder att jag agerat gräsänka hela lillajulen, ungarna vaknar före 06.00 både Lördag och Söndag, pepparkaksdeg överallt förutom på plåten ungefär, förutom en stilig pepparkaksgubbe då, utan huvud men med destu ståtligare könsorgan istället som 10-åringen tyckte va skitkul att fixa till utan att jag märkte nåt. 
Får lätt panikångest bara jag ens försöker glimta åt telefonens håll också...........alla sociala medier bara kräks ut alla idylliska perfekta illusioner där allt är perfekt så in till det sissta i dessa juletider (sorry asså, precis som med black Friday......im not buying it!).
Bara jag som är levande dödlig i hela världen här eller?!
Julgransljusen hittade jag ingenstanns heller men som räddaren i nöden kommer min egen morsa över med julgrans-lådan från min egen barndom som stått ute i hennes förråd.
"Äntligen!" tänker jag....... nu får jag säkert en gnutta julfeeling då jag får gå igenom mina egna gamla julsaker!
Börjar plocka i glitter och julbollar och blir förvånad då glittret liksom tappat färgen och blivit..........tja brunt?!
Det luktar lite konstigt också.
Märkligt.
Jag gräver lite till i julådan från min barndom och kommer till en prydnad som jag inte kände igen........det var liksom en "boll" gjord på sågspån eller nåt?
Det slår gnistor i vänster hjärnhalva på mig nu med att koppla ihop det bruna glittret, lukten och denna konstiga nya boll jag inte kände igen i lådan.
Tillsisst blir det smällkaramell då det går upp för mig att det troligen är ett musbo jag petar på!
UT åker lådan snabbare än kvickt och så var den sagan slut. Inga mera julpynt från min egen barndom inte, nostalgin dog där och då!
 
 
 
 
 
 
 
Efter många om och men hittar vi endå våra egna julgransljus......längst in i förrådet och får våran gran färdig, vi åker till affären och köper färdiga pepparkakor och lägger glasyr på dom istället och som julmiddag körde vi köttbullar & pomfrit, alla röstade på det!
Vi ser på gamla musikvideos på YouTube och alla ungar sjunger falskt ikapp med "Wham" och låten "Last Christmas". Jag påpekar att ingen av dom nog ska satsa på en karriär innom musik åtminnstone och alla ungrana skrattar så att dom nästan pinkar på sig och börjar istället sjunga ännu högre.
Jag inser sakta att vi faktiskt hafft en superduper lilla-jul trots allt, och att, fasstän jag är jäkligt trött så är jag ändå jäkligt lyckligt lottad!
 
 
 
 
 
 Glad Lilla jul från en ärlig mamma till fem💖
//Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress