Susanna

När morsan grötar till det.
Vårat huvudsakliga morgonmål består nästan alltid av gröt under veckorna, närmare bestämt havregrynsgröt med mandelmjölk. På veckosluten brukar vi vilja festa till det lite extra med gott bröd, olika pålägg och frukt men till vardags kör vi stenhårt på gröt.
Idag när  jag satt och halvsov i köksbordet medans tripp,trapp och trull åt sin morgongröt tidigt före de skulle gå still skolan råkade jag höra hur någon av dom nämde hur gott det är med tomtegröt (alltså risgrynsgröt) och hur de väntar tills det blir jul och vi lagar tomtegröt igen med kanel och socker.
Tanken på tomtegröt släppte mig inte på hela dagen och allt efter att timmarna gick vattnades det i munnen på mig mer och mer och ett stort starkt graviditetscraving började växa innom mig.
Tomtegröt it is and was!
Kokade en stor kastrull och tänkte att nu blir nog ungarna överraskade allt när dom ändå talade om det tidigt imorse.
Hem kom dom efter skolan och jag står färdig med kastrullen i högsta hugg och tjoar "tadaaaaa, tomtegröööööt"!
Nu blir dom allt lyckliga och jag är världens bästa morsa tänkte jag!
;" -Men mammaaaa...... vi åt gröt i skolan idag också! Nu blir ju hela dagen bara grötig ju?!"
Vi började skratta allihopa. Gröt till frukost, lunch och middag var det här idag, så tokigt det kan bli!😂
 
 
 
 
 
Tomtegröten fick tummen upp endå,även fasst det blev lite väl grötigt denna Torsdag. Det är ju endå bara för gott med kanel och lite socker?!!
Säger ni förästen risgrynsgröt eller tomtegröt?
 
Har även en glad och stolt kille som blev vald till elevrådet i skolan idag. Leevi berättade genast den glada nyheten för oss när han kom hem idag, att han blev röstad till elevrådet av de andra eleverna och nu får vara med och framföra barnens egna önskemål i skolan och kunna vara med och påverka lite.
En viktig uppgift och vi är jätteglada att Leevi blev vald!💗
Vi ser det som sylten på gröten denna Torsdag!😄
 
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress