Susanna

Amningshörna.
Trodde verkligen att något var på G inatt, kände mig otroligt rastlös och fick aldrig riktigt tag i sömnen. Rullade omkring och satt i köket och kollade ut genom fönstret på höst stormen. Inget hände förvisso och jag fick veta imorse att månen hade varit näst intill blodröd inatt så jag antar att det var förklaringen till min sömnlöshet.
Inge gym dock idag utan jag fokucerar enbart på att återhämta mig och vila, känner av i båda hamstrings efter gårdagens benpass så det är åtminnstone tacksamt.
 
Tänkte dela med mig lite bilder av min kommande amningshörna. Med så många barn som tultar omkring i sofforna plus att det börjar bli utrymmesbrist med enbart 3 + 2 sits beslöt jag mig för att införskaffa i en ektorp fotölj. Denna är enbart och endast min (visst, ungarna sitter i den också, men är det så att jag vill komma och sätta mig så stiger dom snällt upp och förflyttar sig till en av sofforna) och är tänkt för att jag skall kunna sitta med bebis och amma i helt lugn och ro. Vid sidan har jag placerat ett litet "bord" där jag kan ha ett ljus för extra myspys samt en kopp amningstè. Ovanför finns även favorit-tavlan hittills från vårat bröllop i vintras som vi fick av våra vänner💖
Jag tror jag kommer trivas i denna knut i höst!
 
 
 
 
Även nya tekoppen jag köpte igår med på bild.
 
Amning är något jag överlag upskattar och verkligen ser så mycket mera fram emot nu denhär gången! För 10 år sedan när jag fick Leevi Var amningen bara något som "hörde till" och som jag gjorde för att man skulle mata sin bebis på det sättet, visst gillade jag det den gången också men jag tog det inte till mig på samma djupa nivå som nu!
Jag hoppas verkligen på att få kunna amma länge och tänker inte stressa med smakbitar eller lära in med mat allt för tidigt heller. Något som kommer med åldern?.... att låta saker och ting ta sin tid och istället njuta av stunden och det som händer här och nu?!
Jag tycker det är helt fantastiskt att få vara med om att få barn både som 20-åring och nu som 30-åring! Skillnaden är tro det eller ej ENORM, även om man kanske inte alltid vill erkänna sin osäkerhet som ung mamma.
Jag ville bli mamma som ung och kände mig säker i min roll tack vare att jag ändå tagit hand om min bror hela hans småbarnsliv, men jag kan ändå känna stor skillnad emotionellt att få barn denhär gången än då! Man kan nästan säga att det blir mer fantastiskt för varje gång!
Nu vet jag vad som händer, på vad min kropp klarar av, jag vet den otroligt fina gåvan jag får efter att ha genomgått en smärtsam förlossning. Att få snusa nyfödd är det underbaraste som finns och kan göra under för en kvinnosjäl, och att sedan få följa med ditt barns utveckling steg för steg och ser hur denne tar efter både dina och din partners drag är för mig det allra största här i livet.
När dom sedan växer upp och du kan börja föra djupa samtal med dem sent om kvällarna, finna gemensamma hobbyn och intressen samt märker hur fint dom utvecklas och småningom blir allt mer självständiga så känner man sig som förälder bara så himla stolt över vad du lyckats skapa för makalöst fenomen kallat DITT BARN!
Det absolut mäktigaste och häftigaste som finns är nog att vara morsa!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress