Susanna

Allt gott.
Den senaste timmen har jag endast luggit och vilat bebismagen. Blev minst sagt en intensiv dag med bland annat lite extra kryddor jag inte hade räknat med.
Med extra kryddor menar jag då tex att Aurora besluter sig för att kissa ner hela sig och golvet/mattan hela två gånger, eller att min mors katt ska gå och bli akut sjuk och jag måste hjälpa till att köra till och från veterinären, eller att hela Ekenäs just ska besöka labbet precis idag och exakt samma tid som jag till på köpet.
Hohojaja.......... men som jag brukar säga, det blir aldrig som man har tänkt sig.
Huvudsaken för idag är endå att första skoldagen gått jättebra för allihopa! Jag är så lycklig som en mamma bara kan bli och vill åter en gång tacka för alla fina kommentarer angående Leevis beslut att berätta sin historia angående mobbningen. Min duktiga gosse har fått spendera en stor dag idag och fått känna sig stolt över sigsjäv och DET får mitt mammahjärta att bli alldeles varmt💖
Jag beslöt mig för att vi skulle fira första skoldagen riktigt ordentligt så var via affären och handlade lite tårtor och dukade upp för kalas här på eftermiddagen, både hjältekalas för Leevi, hyllning av Lionel som började 1:an och Lilja för första skoldagen på 3:an. Barnen tyckte (såklart) detta var buskul och tårtorna var snabbt uppätna!
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det bara att sakta men säkert försöka införa rutinerna igen (bland annat försöka få Aurora att börja använda kläder igen) och tuta och köra. Barnen har faktiskt redan gått till sängs och jag hoppas innerligt på att Leevi ska få sova lungt inatt (och jag med för den delen). Mannen gör sig redo för att jobba dubbelshift igen så en god nattsömn i detta hus skulle vara väl uppskattat.
Slutet gott allting gott inför denna dag fick vi i varje fall!💖
Hoppas alla skolbarn fått en bra start idag!
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress