Susanna

Känslor som väckts den senaste tiden.
Mitt humör har sannerligen växlat lika mycket som vädret den senaste tiden.
Som även tidigare nämnt så är jag ju en typ av människa som tar på mig hemskt mycket känslor och påverkas mer än vad jag själv kanske vill tro ibland. Jag kan känna andras sorg mycket hårt och ibland känns det som att jag bär på väldigt mycket.
Tack å lov så har jag lärt mig använda olika verktyg för att kunna deala med allt som ibland vill skölja över mig.💗
 
Våra veckor är numer väldigt aktiva, vilket jag kan ha delade åsikter om. Jag får chansen att göra det jag verkligen älskar och det är jag evigt tacksam över, samtidigt kan jag ibland känna lätt ångest över att ha så fullt upp och inte spendera mer än en kväll hemma i soffan i veckan.
Mina barn är även väldigt duktiga på att poängtera detta.
"Mamma, ska du IGEN vara borta?"
"Du är alltid någonstanns nu för tiden!"
 
Ibland har jag svårt att avgöra huruvida jag faktiskt gör fel genom att försöka skaffa mig ett litet eget liv så småningom här vid sidan om, eller om mina barn bara är vana med, och en gnutta bortskämda tack vare att de alltid funnit mig hemma sittandes i köket redo att tillgodose deras behov i alla tillfällen.
 
Hur som haver så är jag alltid "mamma" i första hand. Detta kommer aldrig å ändras. Oavsett om jag är ambitiös och vill uppnå andra saker med.
 
Mina amerikanska fotbollsträningar är i full gång och vi har nya väldigt målmedvetna tränare.Planen för laget är i stort sett att inom loppet av 3 år ha vunnit division 1 och ta oss upp till Vaahetraliigan.
Tack och lov är min höft nu helt återställd och jag känner redan att jag blivit rejält mycket kvickare och snabbare.
jag får även mycket uppskattad uppmärksamhet utav tränarna vilket verkligen fungerar som bensin i elden för mig.
Jag har även börjat få dra uppvärmning samt cool down för laget vilket för mig känns väldigt bra i dethär läget!
 
Förutom träningar i fotbollen 3 gånger i veckan så tränar jag ju fortfarande på eget initiativ upp till 3-4 gånger i veckan.
Styrketräningen är ju något jag inte kan eller ens borde leva utan. Dock kräver det mycket mer planering i och med teknikträningen i fotbollen och vi kommer förhoppningsvis få mera handledning i hur vi ska styrketräna för att det inte ska ta ut på uthålligheten utav våra tränare inom en snar framtid.
 
har oroat mig väldigt mycket för att mitt energi intag skall vara tillräckligt i och med den grymt tunga träningen, men efter att ha ställt mig på vågen och den visade på plus 3 kilo så blev jag verkligen lättad och glad!
Viktuppgången kan visserligen ha med mitt kreatin intag den senaste månaden att göra, men åtminnstone går utveckligen åt rätt håll med tanke på plus kilon!
 
Även barnen ska eventuellt börja träna mera målmedvetet från och med November. Deras träningar kommer äga rum på Lördagar före mina, så då blir det en mera gemensam grej att åka och träna tillsammans på lördagar med de äldre barnen.💗
 
Jag som strävar till att helgerna helt och hållet skall vara heliga får allt lov å äta upp min egen nattmössa numer. Så mycket som ska rymmas inom ramarna Måndag till Fredag så är det oundvikligt att inte något måste skjutas upp till helgen istället.
 
Förutom träningar och skola så har jag ju också min egen skola och lite jobb som måste hinnas med. Det stör mig att jag inte hunnit med mina egna coachingar den senaste tiden och koronan som ju gör allt så himla osäkert. Jag försöker endå satsa fullt ut på min enda dragna kvällstimme för Ekenäs gymnastikförening på Onsdagar så länge det håller.
Mitt mål är att kunna börja dra mina online coachingar här snart bara jag får lite mera rutin på allt annat först.
Vill inte utsätta mig för att sitta och skicka ut program mitt i natten när jag endå knappt sover mer än 2 timmar in sträck hahha😅
 
Alfas penicillinkur är slut och den 3:November när jag ska med Avicii på 2-års kontroll så ska vi kolla om öronen läkt ordentligt. Kan inte säga att hans humör ändrat något destu mera, så jag har haft mer förståelse för mig själv när jag inte märkte något på honom att han hade haft öroninflammation. Han vaknar fortfarande rätt ofta nattetid och nu tror jag även att det är mer tänder på gång.
 
Någon som har några effektiva tips på hur man slutar natt amma tar jag gärna emot!
Han blir ju hela 1-år om ca 2 månader så tycker gott vi kunde börja sova hela nätter nu hehhe.....
 
På tal om November så fyller jag 33 inkommande Måndag.
33 bast?!
Har verkligen gjort en riktig personlighetsresa de senaste veckorna och undrar om det kanske kan ha med uppkommande födelsedag att göra.
Beslöt ju att sluta med volymfransar tex.
Jag kände bara att "Nu räcker det!" och beslöt att det är mera "all natural" som är inne nu, så istället införskaffadejag mig i ett riktigt grymt frans serum och så har jag tid för lashlift den 19.11 istället!
Jag har även funderat på att nu under vintern låta håret växa ut och se vad för färg det på riktigt döljer sig där under alla år av färgning?!
 
Amen ni hör ju, någon sorts kris är det ju på G!
Gått upp 3 kilon, låta fransar OCH hår växa ut liksom.........
Gud bevare oss.
 
Puss & Kram // En fullt ekologisk Sanna😇
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress