Susanna

Skolstart.
Så kom då dagen då barnen skulle återvända till skolan igen.
Det är med blandade känslor som jag vinkade av dem imorse när de gick mot bussen.
Först och främst är jag otroligt lycklig och lättad, för Leevi känner ingen som helst en ångest över att börja skolan igen.❤️
Så många år som vi har kämpat.
Kämpat med diverse utredningar, psykologer, mobbning. Lärare som inte vill inse hur saker och ting verkligen ligger till.
Känslan av att ingen lyssnar.
Äntligen ger vårt kämpande resultat.
Leevi börjar 6:an och är äldst på skolan. Han har fått ett annat sorts lugn samt självförtroende som jag hoppas får gro riktigt ordentligt under kommande skolår!
Han behöver det, han är VÄRD det!!

Å andra sidan kan jag inte rå för att känna viss oro över att korona läget inte ännu är över.
Jag litar inte alls på att folk inser allvaret som fortfarande finns i situationen!
Människor är själviska och tänker bara "jag jag jag" och jag fasar för att alla inte ser till att tvätta händer ordentligt, inte följer anvisningarna som skickats ut via Wilma.
Jag är rädd för att föräldrar fortfarande sänder sina förkylda barn till skola och dagis.

Aurora är fortfarande hemma hela Augusti.
Jag fasar även för att hennes dagis period förblir kort. Jag tycker synd om henne för hon saknar sina vänner och dagis personalen ( hon går ju på bästa dagiset alltså!!😍) 
Och särskilt nu när de äldre syskonen börjar skolan så saknar hon dagis ännu mer.
Jag ska försöka spendera så mycket tid med henne jag bara kan!
Idag är vi dock mycket trötta allihop!
Blev plötsligt så lugnt och stilla då tripp, trapp och trull åkte iväg till skolan att vi bara blev sittande på soffan.
Antar att det också är helt välbehövligt.
Bara idag.






Igår firade vi sissta sommarlovs dagen med picknick i lekparken alla tillsammans 💕
Vi fick en fin eftermiddag i Hangö.

Numer har vi en 3:dje klasist och en på årskurs 5 och en på årskurs 6 😍
Vilka klasser har era barn börjar i år?

Kram ❤️Sanna
Anonym

Här började vi 9:an, 7:an och 4:an. Shit va tiden går 😱😍

Svar: Två på högstadiet......stort! 🥳😍
Susanna

Johanna

1 börjar på Tisdag i 7:an ,och andra i 3:an :)

Svar: oj vilken härlig åldersskillnad! 😍
Spännande att börja högstadiet!!
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress