Susanna

En armè som jobbar emot en...
Idag försovde vi oss.
Eller, vi skulle ha hunnit, men då skulle säkert morognen har varit ännu mer kaotisk än vad den redan var.
Barnen har även en undvikande dag i skolan idag. De ska nämligen springa ett "lopp" som kallas för "Unicef-rundan". Ett lopp där din prestation kan samla in pengar till barn i utsatta länder.
Ett lopp som tyvärr inte mina kiddos är så värst pippiga på, speciellt inte när regnet vräker ner där ute och det är kallt och vått.
 
Det som jag tycker är så fruktansvärt utmattande endå, det är ju när barnet i fråga är fasst beslutet att sätta sig på tvären gällande precis ALLT när något inte faller barnet i smaken.
Allting handlar ju endå i grund och botten om att finna rätt "mindset".
När du väl funnit det finns det nästan inget som kan stoppa käppar i hjulen för dig.
Detta är något jag åtminnstone försöker att lära mina barn! Men mornar som dessa, när det är lite bråttom och ALLA är fasst beslutna för att det kommer å bli en piss-dag så blir det lite knepigt för att säga det vackert och jag hinner inte predika så mycket🙄
 
Men alltså jag dör verkligen när de en efter en kommer ut ur sina rum och ba ALLT ska sägas emot och allting är bara "-Nej, nej och nej"
 
"- Jag vill inte ha gröt, jag vill ha smörgås!"
"- Jag vill inte ha stövlar, jag vill ha mina nikes!"
"- Jag vill inte ha utebyxor, jag behöver inte!"
 
Vattnet ur kran smakar blä och är för varmt (eller kallt), fingervantarna har fel färg, den andra hittar inga vantar alls, det brölas över att behöva sätta på sig stövlar trots att det ösregnar ute och ingen hittar någonting den behöver TROTS att jag har lagt ner hela min själ i att försöka bringa ytterst ordning i hallen! ( tror det handlar om en medveten insats att gör motstånd! )
 
Jag fattar om man har en unge (eller två) som sätter sig på tvären, men när man skall köra racet gånger  F.Y.R.A !!!
När dörren väl slår igen känner jag mig som en urvriden skitig disktrasa, som en gammal repig LP-skiva som fasstnat på stället och bara rasslar.
Endå kan det vara rätt faschinerande hur sånnahär små cellknippen, såkallade dina åkommor kan organisera sig och börja arbeta mot dig och hur effektivt det verkligen funkar haha 🤣
 
Jäkla ungar alltså!
 
Puss & godmorgon.
 
//Sanna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress