Susanna

Människan, världens dummaste djur!
Fick det konstaterat idag igen, detdär med hur dumma kokkosbollar till homosapiens det finns där ute, mitt bland oss, överallt!
Jepp, vi snackar min frustration angående dethär med Noro-virus och det kanske verkar tjatigt.....
MEN, saken är den att det råder epidemi i vårt Finland just nu och media löper amok om att uppmana folk att tvätta händerna, stanna hemma, inte föra halvdegiga barn till dagis.....det kan ju bara inte för böven gå förbi någon (och så hadde vi ju dethär med sunt bondförnuft.......sannerligen en superskill i dagens samhälle!)
Idag på gymmet började en äldre man (javisst ÄLDRE! tyvärr så fick konceptet "äldre och visare" lov att se sig i rumpan idag) prata med en annan herreman.
Denna man berättade följande lilla historia för sin kompis;
 
Har inte varit och tränat nu denhär veckan ännu.....sidu i helgen vakna jag på natten och mådde lite illa å då jag for på wc så rann det bara ur mig i vessabyttan höhhöööhöö.........nåh, int va de någå mera sen följande morgon så jag for nu med frun på lunchbufè där på Lördan.
Men int kuna jag nu äta länge före jag fick ont i magen och tammifaan samma kväll så spydd jag upp alltihopa!
Spydd nu sammanlagt 2 gånger och tänkt för mig själv att "Nu kom hela skiten ut!"
På Söndag var man nu trötter men for nu iallafall iväg på bowling med gänget.......meeeen int orka ja nu ens varvet runt då jag blev så slut och tammifaan när jag kom hem så spydde jag ännu en gång till!
 
Alltså det kokade innom mig!
Vad krävs det egentligen före en fullvuxen människa ska bli humanisk nog att börja tänka på andra?
Om du hafft värsta rippen i dessa tider och följande dag springer på lunchbufè, spyr samma kväll och ännutill åker iväg och bowlar följande dag med "gänget" kan vi ju alla räkna hur många denne herremannen smittat på vägen!
Och nu stog han på gymmet?
för att ta ett exempel så råkar jag känna till en person som tillfrisknat från cancer här för ett tag sedan som tränar på samma gym. Jag antar att immunförsvaret fortfarande måste kämpa och man åker säkert extra lätt på diverse bobbor efter att kroppen gått igenom allt den gått igenom efter att ha tillfrisknat från cancer. Kanske en vanlig magsjuka för en random person innebär en hel massa skit för den som annars också kämpar?!
Så då är det vell jädrans onödigt att som magsjuk gå och peta och sprida smitta på alla redskap i ett gym som v.ä.l.d.i.g.t många andra också använder sig av?!
Dags att börja träna den viktigaste muskeln vi har.....ta fram hjärnan lite också!
Sånthär är bara inte okej, inte alls!
 
Tvätta händerna gott folk. Tvätta dom offta och noga, öppna dörrar med armbågen, slicka inte på fingrarna i affären då ni ska öppna en plastpåse till tomaterna och...tja.....ÄT INTE SNOR!😆
Det finns kokkosbollar som går runt sjuka och kladdar på allt tydligen. Kanske äter dom snor också?!
 
 
XOXO//Sanna
J

Hade nästan tänkt skriva det i inlägget där din dotter tvättade händerna tidigare, men illamående/spy är min värsta rädsla. Jag går inte in på offentliga ställen under hela tiden som kräksjukan pågår, just för jag vet att folk inte följer direktiven och struntar i om de smittar ned andra. Och själv skulle jag hellre dö än att spy, helt ärligt. Dels p.g.a. det och dels för att hela livet har handlat om människors mobbning, elakhet, svek och kränkningar som tidigare nämnt och jag återkommande mår väldigt dåligt av det, så har jag numera förtidspension. Men efter allt jag varit med om och upplevt, både hela skoltiden och i mitt vuxna liv, blir jag ändå förvånad själv ibland att jag inte mår betydligt värre.

De flesta jag mött, tycker att man har tvättat händerna när man bara gnider de lite hastigt mot varann i vatten i några sekunder. Aldrig tvål. Har t.o.m. sett kockar på TV göra så och tydligen tyckt det räcker. Brukar alltid undra om de gör lika efter att ha varit på toan också...Inget har förstått ens rädsla, de har istället bara hånat en för det. Slickat på dörrhandtag och allt bara för att provocera...Folk har även en otrolig förmåga att alltid prata om just magsjukor, när de spytt osv, har jag insett. Har hört det flera gånger. Inget jag ens skulle prata med folk om själv, då det ju finns så betydligt trevligare saker att prata om än att måla upp äckliga bilder för andra...Bra skrivet och råd i alla fall!

Svar: Emotofobi kallas det när man näst intill har ångest inför att kräkas eller att få magsjukan. Det ramar in livet rätt så mycket när man går runt och är rädd för smitta jämt och ständigt.Du verkar ha varit med om en hel del otrevliga saker i ditt liv, har du någon att prata med i vardagen kring allt detta?
Om du vill får du gärna mejla mig på [email protected]!
Susanna

J

Begränsar livet helt den tiden, men jag är fullt beredd att ta det. Handhygien funkar ju till stor del men spyr någon i en tunnelbanevagn t.ex. så är det ju kört, du får man det. Läst om massor med samma rädsla. Och precis, det är namnet.

Tack Sanna! Men det är just ensamheten som är värst. Skulle behöva vänner man kunde träffa...Folk som brydde sig, ömsesidigt fanns där för en, som man kunde göra roliga grejer med...Och det går inte att hitta i vuxen ålder, har jag insett. Folk har redan de vänner de behöver och vill ha i sitt liv och vill inte ha någon mer. Jag är helt ensam.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress