Susanna

Jobb, sjukdom & träning, för att jag kan.
Ibland är det konstigt hur energin fördelar sig under vissa dagar. Vissa dagar kan det vara så förbaskat svårt att lyfta r*ven från vagnen, medan andra dagar för med sig sån otrolig energi och man får massor gjort!
Min dag började med tränig. Åkte iväg till gymmet före frukost och drog ett lagom tungt benpass.
Träningen bestog av två huvudrörelser, knäböj och marklyft, efter det tröttade jag ut musklerna med hjälp av en pilatesboll och kettelbell.
Alltid bra när du lägger upp din tränig, att tänka på vilka rörelser du inför och till vilket ändamål du valt dom. Lätt är att ha högst 3 huvudrörelser i din träning, tex knäböj, marklyft och benpress. Dessa kör du styrka med focus på bra teknik, efteråt kan du ha upp till 4 st "hjälpövningar" för att trötta ut musklerna totalt och det uppstår mjölksyra.
Bra exempel på hjälpövningar är tex benspark i kabellmaskin, utfallsgång, legextension mm.
 
Efter det var det snabbt hem så att mannen hann iväg till jobbet. Aurora hade hela 40 grader i feber på morgonen men efter att hon vilat och fått medicin ligger vi nu på 37,3 (HOUH!)
När jag väl fått lillis i vagnen var det dags att spela in några träningsvideos som skall skickas ut till några kunder. Har ännu en intervallträning att utföra och spela in utomhus till programmet men med Aurora sjuk och mannen på kvällsjobb så får det vänta lite.
Även kostupplägget inför coahningen till sommarens "marathonlopp-grupp" som jag har äran att leda blev så gott som färdigskrivet idag.
Röd om kinderna kunde jag äntligen lägga undan datorn. Är ju ingen tekninkmänniska så gör gärna det jag ska göra och sedan lägga undan.
Livet väntar ju liksom😍
 
Försökte även pröva lite eventuella outfits inför kryssningen uppkommande helg, men asså "hej kom å hjälp mig" bara?!
Destu mer jag försöker destu mer fel blir det bara.......jag kan bara helt enkelt inte "styla" eller överhuvudtaget ens försöööka vara lite stilmedveten.
Är så jäkla "antingen eller" då det kommer till min stil och hatar allt som skaver eller klämmer åt.
Tacka vete sommar och sol och "free the nipple" hahhaaaa😆
Ha en fin kväll allesammans. Själv ska jag försöka hinna se på Finlands Bachelor ikväll. Toffes tur att försöka finna kärleken och jag är verkligen nyfiken på vad han anser om sina turtur-kandidater!
Puss//Sanna
J

Kolla in den där "Harmony of the seas" på Youtube - den är som en hel stad, liksom! :) Verkar finnas allt där...Bokstavligen. Och kolla inte in den där "cruise ships in bad weather" som man fick upp som förslag sen, för det verkar betydligt mindre trevligt...

Svar: HA! Ungarna har gott loss på alla dedär videorna hela veckan här😂 vi har sett ALLT i cruise-väg plus en hel del dokumentärer om Estonia 🙄
Kanske måste börja resa lite oftare?!😅
Susanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress