Susanna

Orsaken varför jag idag gick ut genom dörren.
Hejsan Hoppsan. Här går det sakta men säkert framåt, jag lider fortfarande av min röda kräfthud som tenderar att blossa upp vid minsta ansträngning.....jag fattar inte vad det är för nåt?! Vad jag läst så borde inte nässelutslag sitta kvar mer än ett par timmar?!
Natten till Fredag tänkte jag nästan få en panikattack,hade suttit pch kollat på "this is us" (så otroligt härlig serie....har ni sett den? Den hade säsong-start i Torsdags) och efter det skulle jag gå och lägga mig.......... då jävlar började det att klia och svida så jag tänkte bli galen. Det ända som hjälpte lite var Aloe-vera emergency-spray jag lyckades hitta längst in i skåpet klockan 02 på natten.
Nu har läget lugnat ner sig en aning men får tänka efter lite på vad jag gör.
 
En annan grej jag kommit på med mig själv är att jag har tendens att bli aningen nedstämd efter att ha varit sjuk.
Inte efter vanlig förkylning, men efter att jag varit ordentligt sjuk. Då blir jag lätt lite deprimerad i ungefär en vecka efteråt.
Denhär gången har det varit samma sak, så i och med det plus att jag inte riktigt kan dränka mig i hushållsjobb heller pga att det triggar min hud så fick jag lov att försöka hitta på något annat att göra.
Jag googlade runt och kom över en artikel om "Bullet Journal".
Alla som känner mig vet hur jäkla ur-usel jag är på ALLT som heter pyssel!
Jag kan inte klippa rakt, jag kan inte rita eller skriva fint och har jag en linjal blir strecket ändå snett. Jag är ett omöjligt fall, helt klart.
Därför har jag också alltid hatat allt med "scrapbooking" och "eget julpynt" och färgläggningsböcker för vuxna......jag menar WHAT??
Men å andra sidan har jag alltid gillat kalendrar, ordning och reda ( well, på papper i allafall)
Så denna grej kallat "Bullet Journal" fasstnade för mig.
Det bästa av allt är ju att Lilja då igen äääälskar allt som har med pyssel att göra, så vi tog fram vad vi hade för stunden och satte igång med att göra våra alldeles egna Bullet Journals!
 
 
 
 
 
Vips hade det gått hela fem timmar, och jag blev förvånad över hur avstressad jag kände mig!
Biktade mig inför mig själv och tog tillbaka allt bajs jag någonsinn sagt om pysselnördar och scrapbook-entusiaster!
Till på köpet så fick jag och Lilja vår alldeles egna hobby, något som jag länge har önskat till oss två, bara hon och jag!
Tillsammans åkte vi idag in till city en snabbis och införskaffade våra alldeles egna färgläggningspennor!(Herregud vem är nörd nu liksom?!!😆Skäms nästan..)
Hur länge mitt tålamod håller så vet jag ju inte, men om inte annat kommer jag att fortsätta för Liljas skull! Gillar också att min kalender nu blir så personlig som möjligt och nu har jag iaf alltid något att återvända till när nedstämdheten vill smyga sig på ifall om man haft oturen och varit sjuk.
Även min mamma kom hit och lagade både pannkakor och tomtegröt till oss allihopa,så jag och Lilja kunde fortsätta pyssla i nån timme till (Herregud jag har säkert skrivit pyssel hela 18 gånger i dethär inlägget....jag tror jag dör nörd-döden!)
En rätt så nice Lördag har det endå varit!💗
 
Till min Bullet Journal kommer jag även att tillägga min träningsdagbok för att se hur jag framskrider vecka för vecka, månad för månad osv. Även ett upplägg på filmer jag vill se och böcker jag vill läsa och annat skoj.Olika diagram vill jag också försöka mig på.
Vem kunde ha trott detta?!
 
//sanna
Anonym

Var kommer den serien? Netflix eller viaplay? Härligt med egen bullet journal. Har nog ALLTID velat ha en men det bara inte blivit av.....

Svar: Den kommer på TV! På finska tv4, man kan säkert se den på nätet i efterhand om man missat, härlig var den!
Jo det var riktigt kul med egen Bullet journal...... bara att sätta igång😉!
Susanna Mäkelä

Diana

Shit vad häftiga kalendrar!!
Måste nog kolla mera på bullet journals

Svar: Dom är verkligen skitkul att laga! :) only the sky is the limit!
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress