Susanna

Dofter, färger & passion.
Grismanin ja den fortsätter. Lionels favorithobby för stunden är att googla grisar och att dagligen gå igenom tori.fi i jakten på en gris. I mitt försök att hejda honom lite har jag sagt att vi kan se över situationen mer på allvar när vi väl flyttat till hus😅
Kan inte för något i världen gå och säga ett kort "Nej" då han är helt exhalterad!
Varken jag eller mannen vet var tusan han gått och fått idèn om en egen gris någonstanns ifrån.
Våran speciella lilla Lionel💜
Bjuder på ett favoritkort på Lionel och mig när han var 1 och ett halvt ungefär💖
 
Har ett par ordentligt jobbiga nätter bakom. Liten har vaknat MINST en gång i timmen och jag har inte sovit mer än högst 30 minuter åt gången. Hungrig är han inte varje gång så antar att det mest handlar om någon sorts utvecklingsfas, därpå kämpar jag med otroliga humörsvängningar såhär mitt i cykeln!
yaiks asså.... jag som alltid varit ett hormon-monster, men nu tycker jag det har blivit lite väl extremt?!
Kan gå från att vara lugn till total crazy, från överlycklig till att nästan börja gråta och här en dag damsög jag hela fem gånger och tvättade två mattor och var nära till att börja slita ut väggar så otillfreds jag var haha....
Inte lätt å vara dam inte!
Imorse skulle inte liten sove mer efter halv 5 (!) sån tur jag hade så råkade mannen ha ledig dag så han steg upp med bebis, pallrade iväg alla skolbarnen till bussen och nu är han och tränar efter att ha fört Aurora till dagis. Jag fick stiga upp själv med lillis (som kom tillbaka och snuttade och sov en stund tillsammans med mig) och börja min dag ensam.
Detta kan jag ibland tycka är så gudomligt skönt! Att få vakna och stiga upp till ett tomt tyst hus och göra precis det jag vill.
Idag föll valet på att skriva av mig lite.
 
Ledig dag från träningen idag, trots att jag vakat mycket håller jag fasst vid mina träningsrutiner. Träningen och hela min livsstil ger mig ork och energi för att inte tala om hur gott det gör för huvudet att helt svicha om och ravea loss på gymmet lite! Mina mål är och förblir de samma för denna vår och jag försöker så gott det går att följa mitt eget schema.
I eftermiddag har jag även mitt första projekt-möte för detta år. Ska bli otroligt skönt att få börja jobba med något som passionerar igen. Hur mycket jag än älskar att finnas till hands här för mina barn är även driften att hjälpa andra, den också väldigt stark. Att få kunna kombinera dom båda är en dröm!
 
 
Och trots att jag inte är särskillt god vän med vinter och Januari måste jag endå passa på att tacka för det fina vädret de senaste dagarna........inte minst FÄRGERNA!
Är en person som reagerar mycket på färger och dofter eller hur ett träd kan forma sig på ett visst sätt, detta ser jag som en gåva och jag kan bli så jätteglad bara över hur fin himmer vi kan ha en kväll.
Detta rekommenderar er alla att försöka tänka lite på i eran vardag......titta upp lite från skärmen när ni väntar på bussen eller rusar från jobbet.
Stanna upp och se runt er lite, annars finns risken att ni kan gå miste om något otroligt vackert!
 
Ha en bra dag!
Puss//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress