Susanna

BB-date och 100 kg:s målsättningar.
Imorgon är min man ledig. Äntligen. Senast han hade ledigt från jobbet låg jag ju sjuk och kunde ju inte njuta av honom och hans sällskap på det sättet jag önskade.
Vi har överlag inte hunnit göra något speciellt tillsammans på väldigt länge, hehhe sisst vi var på tumis någon timme var på bb när jag skulle föda våran lille son (storfamilj-humor!)😄. Men å andra sidan lagar vi rätt så offta senmiddag ihop när ungarna sover med ljus och lite vin........vi är ganska så jäkla bra på att skapa en vardag vi inte behöver semester ifrån.
Visst, en hotellweekend nångång tackar jag ju självklart inte nej till, men är av den åsikten att det är extremt viktigt, att man som par myser till det och visar varandra stor uppskattning mitt i den gråa vardagen man lever i, och inte känner att man måste åka iväg någonstanns för att få uppleva romantik.
Det är ju här och nu som vårat liv händer.
Imorgon har jag syngranskning kl 9.00 och under tiden för mannen Aurora till dagis, sedan har vi bestämt att vi åker via affären och handlar allt det vi älskar att käka till frukost och så kommer vi sedan hem och lyxar till det med långfrulle med massa gott!
Kanske även en lång varm dusch och massa djupa härliga diskussioner!
Gud så jag väntar💖
 
Visste ni, att på hans födelsedag år 2015 då Aurora var nyfödd så fixade jag en 4-stjärnig date uppe på vårat hustak där vi bodde då?!
Jag hade hängt en ljus-slinga runt skorstenen och packat med filt och vin. Sedan sa jag åt mannen att åka in till stan och hämta pizza och när han kom tillbaka fick han en lapp där det stog att han skulle följa värmeljusen ut på terassen, fram till stegen och sedan klättra upp. Där låg jag sedan och gömde mig och tänkte nästan kissa på mig så mycket jag garvade åt migsjälv haha😂.
Där satt vi sedan, under stjärnorna uppe på taket och käkade pizza och drack vin.
Det glömmer jag aldrig!
Jepp, bilden är från taket!
Sluta aldrig upp med att vara unga,kära och galna hörni, utan det så blir livet lite som vädret är just nu, grått,kallt och trist!💗
 
 
 
 
 
För övrigt är det inplanerat att återgå till gymmet imorgon också. Har för första gången någonsinn skrivit upp svart på vitt mitt träningsupplägg för 4 månader framåt i min Bullet Journal. Har stora förväntningar på att få ingå en styrkeperiod, men eftersom jag blev sjuk och mest tränat volym i mina år så behövs en ca 2 månaders "förberedningsperiod" för att förbereda kroppen att träna maximistyrka. Därav kommer jag att träna "pyramidträning" i två månader framöver och sedan en ca 1-månads styrkeperiod.
Om jag hålls frisk och undviker skador och lyckas hålla min återhämtning någålunda effektiv trots nattvak och amning skulle jag gärna se att jag squattar 100 kg rent före sommaren😮
Goals are set to be crushed!
 
//Sanna.
Anonym

Vad innebär pyramidträning?

Svar: Det innebär att du ökar vikterna efter varje set tills det blir lagom eller riktigt tungt och sedan kommer ner tillbaka igen.Tex knäböj så ökar du först med 5 kg efter varje set och sedan minskar med lika mycket. Pyramiderna kan se hemskt olika ut beroende på övning och vilken muskelgrupp du tränar.
Tex tidigare körde jag Squats 10x10 och kunde ibland köra den pyramid 😄
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress