Susanna

Alla barnen önskade sig en hund men inte Lionel.
Alltså vanliga kids vill ju ha en katt.......en katt eller en hund. Eventuellt en ponny eller guldfisk.
Men inte min Lionel.
Näe.........MIN Lionel har bestämt att han vill ha en gris!
Vi har snackat grisar här från morgon till kväll. Vi kollar på grisar på youtube och googlar gristillbehör.
Jag säger er, det råder gris-mani i detta hus!
Det värsta är ju att när Lionel väl har bestämt sig för något, så brukar han hålla fasst vid sitt beslut, into the very end.
En annan sak som ju inte gör situationen bättre, är ju att barnen fick endel pengar i julklapp. Pengar som Lionel nu är fullt beslutsam att köpa sin gris för.
Han ska ha en svart gris.......en flicka-gris som ska heta William.
Fråga mig inte var denna idè har kommit ifrån. Skulle jag ha så mycket som en blekaste aning.........men det har jag inte.
Han bara vaknade en dag och ville ha en gris helt enkelt, precis som när han plötsligt en dag vaknade och beslöt sig för att han ej tycker om bananer längre?!
Hohho detta gossebarn.
 
Nu ska vi fortsätta att kolla på grisar på youtube😩
 
Oink//Sanna.
Tiina

Det finns ju minigrisar som inte är större än en katt, kolla på en sån.
Tack för en trevlig blogg fö :-)

Svar: Hejsan, nämen tack!😍
Jasså det finns det?? Trodde alla växer upp och blir värsta sumo-grisen till sisst 😅
Jepp, vi googlar vidare!😂😫
Susanna Mäkelä

J

Finns nog folk i väst-nyland med grisar i radhus/egnahemshus. De blir ju lika rumsrena som hundar och går och lära många trick. Fina djur. Det där med mikropigs stora som katter stämmer inte riktigt, minigrisar blir nog ca 30kg som fullvuxna. Går förstås att ha i höghus men inte optimalt då de behöver röra sig mycket och ha någonstans att böka/gräva. Dessutom kräver Valvira lov för att ha gris men det är lätt fixat. Klart Lionel ska ha en gris.
hälsn. en lika minigris frälst typ.

Svar: Hahhaaa, gud så underbart!😄
Ja, har hört att en gris blir minst om inte mer fäst och intelligent som en hund blir!
Vi får se vad framtiden utvisar...... vi kollar och studerar. Utbudet är inte så stort har jag märkt 🤔
Undrar om man kunde få en ”vakthgris” sen när hus blir aktuellt?!😂
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress