Susanna

Läxproblem.
Alltså detta med läxor. Hur kan det vara så svårt nuförtiden? Vi sitter och jobbar med dessa fasanfulla saker i vad som känns som en hel evighet, kollar, rättar, dubbelkollar igen så att allt som är uppskrivet faktiskt är korrekt lagat också. Men alltid, eller åtminnstone flera gånger i veckan kommer det uppmaning på wilma-appen att någon läxa endå är ogjord. Känns bara så jädrans hopplöst!
Vi försöker med ett litet belönings-system här hemma, att om alla läxor är lagade till punkt och pricka i 2-veckors tid så gör vi något litet extra den Fredagen, nu vill ungarna beställa hem pizza. Men fasstän vi står på huvudet här så verkar detta mål med att få allting rätt gjort totalt omöjligt.
Ibland undrar jag inte om all teknik som finns nu förtiden som ska "underlätta" det så mycket för oss, inte enbart ställer till så att allt bara blir ännu krångligare? Wilma hit och pedanet dit och i-pads..... det ena med det andra och i slutvippen har jag knappt nån tro alls på allt detdär.
Jag menar när jag var liten och gick på lågskolan, då gjorde man helt enkelt kråkfötter i den boken man hade läxa i, ringade in uppgiften eller skrev in "läxa" direkt i boken. Det har aldrig tidigare varit så förbannat svårt som det verkar vara nu?!!
Ska testa att skicka med lite post-it lappar med barnen och se om det är lättare att skriva upp läxorna på dem och klistra in på rätt sida i skolboken. Blir galen på detta system och känns som om man ej riktigt har någon koll.
För Lionel funkar det bra, där använder sig pedagogen av veckobrev och det är färdigt utsatt vilka dagar det är läxor och i vad, offtast matematik och modersmål. Wilma används nästan inte alls ( vilket jag gillar) och det fungerar bra! Visst säger jag inte att det inte finns bra sidor med det systemet med, jag råkar bara vara mer gammelmodig av mig och tycker om papper och penna, lappar och info-brev. Det får jag åtminnstone läst!
 
 
För övrigt är det 10 dagar tills beräknat förlossningsdatum idag, ingen bebis så vitt det känns än sålänge. Jag sover dåligt och är ganska spänd över när vattnet riktigt ska gå, idag var jag även ute på en (för mig) rask promenad efter att jag lämnat av Aurora på dagis. När jag kom in efter en stund hade jag en superäcklig älgfluga som hade kletat fasst sig på kinden........jag HATAR älgflugor! Fick totalpanik och tänkte nästan raka av mig håret. Så nu vill jag inte gå ut mer heller.....ugh. Blir vell att fortsätta träna lite inne och kanske börja studsa lite på pilatesboll här kvällstid haha.
 
Tålamod tålamod..... inget som jag någonsinn varit särskillt bra på. Men förr eller senare kommer ju lillen endå ut😍
Kram//Sanna
Anonym

Wilma kan ju nog vara bra många gånger, men det kommer aldrig att slå kontakthäftet där allt skrevs in. Minns också med glädje kråkfötterna och inringandet..
Inte bara du som är gammalmodig, så är då även jag

Svar: Bra att det finns andra som är gammalmodiga å inte bara jag! :)
Fitspiration By Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress