Susanna

Födelsedag & fullmånar.
Vi kollade kalendern tillsammans här tidigre, mannen och jag. Det ser ut som att nästa fullmåne kommer att äga rum den 25.9 på Tisdag, dvs inte nästa vecka men sen. Vi tippade på att bebis kommer att titta ut då eftersom jag allmänt är lite konstig med drömmar och fullmånar, fan och hans moster, så vi slog liksom fasst det datumet nu!
Skönt!😉
Min höft låter by the way som en verktygslåda innehållandes tre stycken mejslar som man sedan skakar om ordentligt nattetid när jag ska vända mig i sängen. Måste seriöst vara det äckligaste ljud som kan existera?! Lösa ben som bara "skrapar" mot varandra när jag rör benen i liggläge, det gör inte ont eller nåt men själva ljudet får mig att kvälja!
I själva verket är det ju ligameneten som luckrat upp sig ordentligt så att bebis snart ska rymmas ut💕 men otäckt är det!
Tänkte träna lite här hemma idag men sedan ångrade jag mig och blev lat. Mannen jobbar ju kvällskift denna vecka så det innebär mindre träning och aktivitet på insta och annat. Förmiddagarna går åt till att handla, laga mat och enbart spendera tid tillsammans och eftermiddag/kvällarna är jag ju ensam med barnen så det blir lätt ganska hektiskt.
Ikväll har jag även Lionels föräldramöte på skolan, hans lärare var sjuk under förra mötet så det blev ombokat till idag istället. Typiskt alltid när mannen jobbar kväll.
Aurora har hafft det lite jobbigare på dagis nu också, börjar hemskt lätt längta och blir lessen. Vi fick tips om att ta med en bild på oss föräldrar som hon alltid kan ta fram och titta på när längtan blir för stor, att det kan hjälpa och trösta henne. Så en sådan skall vi ännu försöka gräva fram idag!
 
 
Känns som om dagarna bara vill snigla sig fram nu, längtar otroligt mycket efter bebis och jag vet ju att det endast handlar om någon vecka så är han ute nu. Men ändå tvekar man och tänker om han någonsinn ska komma? Förlossningen går jag igenom flera gånger om dagen och grubblar över hur snabbt det kommer att gå, om jag kommer hinna till bb. Varenda gång jag reser mig för att gå på toa nattetid drar man lite efter andan ifall att vattnet skulle gå. Varje natt vill man bara sova och varje morgon suckar man över att inget hänt. Jag blir hemskt lätt irriterad och även fått lite problem med halsbränna ibland och HATAR allt vad kläder är!
 
Den vulgära sanningen utan filter.
Nä, skämta bara, denna kropp är faktiskt helt fantastisk och är den evigt tacksam för hur den alltid har ställt upp för mig! Måtte vi komma lika bra överens i många årtionden framöver och jag lovar att alltid ta bra hand om dig!
Tack!
//Sanna
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress