Susanna

Fiaskot denna morgon.
När bussen till skolan inte dyker upp och ingen meddelar något, vem bär ansvaret då?
Lionel börjar ju tidigt varje morgon i veckan. Det betyder alltså att han måste gå mot busshållplatsen redan vid klockan 07.00 på morgonen, imorse bar det av i vanlig ordning och inte tänkte jag destu mer på det sedan mer, utan tog tag i hemsysslorna samt väckte Leevi och Lilja och började förbereda dom för skolan och Aurora för dagis mm. Klockan fem före 8 kommer en gråtande och ISKALL Lionel in genom dörren och han har så ont i sina små händer att dom inte har någon känsel kvar (förkyld som han även är), det var ju även en extra kall morgon denna morgon. Bussen hade alltså inte dykt upp och Lionel tillsammans med några andra barn har stått och väntat i över en timme på hållplatsen.
Jag blir upprörd och ringer till personen som borde ha ansvaret för skoltransporten innom Raseborg och förklarar situationen och vill även få en förklaring över hur detta ens kan vara möjligt?! Att bussen bara uteblir och ingen vet varför eller att överhuvudtaget detta har hänt och barnen står i timmatal och bara väntar.
Desvärre får jag enbart till svar att hon inte vet någotning om saken och att jag gör fel som ringer och är upprörd den där tiden på morgonen (klockan 08.00 då stadskontoret öppnar sina växlar och man når fram via telefon)
 
Bussen hade tydligen gått sönder och ingen hade meddelat om situationen vidare till varken skolor eller föräldrar. Detta är ju helt kaotiskt då det finns barn som ska åka med buss redan klockan 7.20 och man får inte tag på någon ansvarsperson förrens klockan 08.00?!
Det var ju enbart tur att jag råkar vara hemma och fick köra mina barn samt en av kompisarna till skolan denna morgon (fler rymdes inte i bilen) Lionel var helt förstörd som inte har någon telefon på sig och inte kollar klockan utan hade stått så länge han bara kunde och väntade på en buss som inte kom.
Fel är det även att nästan börja skälla ut mig som förälder som råkade vara den första som ringde och anmälde om situationen denna morgon till staden!
 
Lägg till att jag sovit sammanlagt 0 timmar denna natt och bara såg fram emot att få iväg barnen så jag skulle få gå tillbaka och vila mig lite, så slutar morgonen näst intill katastrof.
Upprörd var bara förrätten!
Och många barn stod det ut efter vägkanten längs vägen in till stan (vi bor ju ca 12 km från centrum) och väntade förgäves, undrar hur många timmar alla dom stog där i kölden?😡
Saker som bussen till skolan borde vara självklara saker och även att det finns reservplaner att ta till ifall att något skulle hända eller en buss gå sönder, det är ju ändå våra barn det handlar om!
 
//Arga mamman.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress