Susanna

Kolik & Första gympasset,
Så åkte min kära vän iväg och kvar lämar jag, även mannen återvänder till jobbet inatt. Sakta men säkert återgår vi alla till våra rutiner igen och den värsta bebisbubble-tiden börjar vara över. Herregud var ju till och med in en sväng till Tokmanni idag....Stort!😄
Rådgivningen har vi också hunnit med idag och lilla A växer så det knakar. Måste börja klocka hans ätande lite i och med att vi fruktar för att lillen lider av kolik. Bebisbajset är grönaktigt ibland och vissa stunder skriker vi halsen av oss här hemma, mammahjärtat briser i tusen bitar när nästan ingenting tröstar.
Så hur jag ska hinna med allt här hemma och köra plus hämta Aurora till och från dagis vet jag ej...... detdär med att passa tider känns inte särskillt lockande kan jag ju säga, men har bestämt mig för att ta det som det kommer.
Men trots att nu lilla A troligtvis har kolik upplever jag endå situationen helt annorlunda nu än vad jag gjorde med Lilja (som ju hade den värsta sorten av kolik). Trodde seriöst inte att jag skulle överleva den gången!
Funderar lite på att skriva ett skillt inlägg om hur det var då när Lilja var liten, och nu med lille A.
Man hanterar ju saker helt annorlunda som 21-åring än nu som snart 31-åring och önskade man hade hafft en liten gnutta av den lugnet man känner idag för 10 år sen!
Jag skulle verkligen behövt det!
 
 
 
 
Trots det lite jobbiga känner jag mig endå så energisk och taggad! Jag fick ju nämligen till stånd mitt första gympass igår tillsammans med Daniela! Känns helt kanon att vara tillbaka och är grymt taggad att lägga upp träningen igen. Har ju hafft tid att fundera här och har kommit fram med lite nya målsättningar jag vill börja jobba mot, träningsuppläggen kommer bland annat se lite annorlunda ut än hur jag tidigare tränat osv.
Först och främst måste jag endå se till att lyssna på kroppen ordentligt och på vad den signalerar efter varje nästan sömnlös natt, samt skynda långsamt. Sömn är en sån stor del av hur du utvecklas i träningen så går verkligen inte och förväntar mig några enorma framsteg här innom den närmsta framtiden, för mig räcker det just nu med att jag inte gått förlorad på muskelmassan under graviditeten! Både styrka och musklerna fanns kvar. Happy Happy!😘💪
//Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress