Susanna

Våran älskade kille 2 månader.
Lite allmänuppdatering såhär mitt i namnhetsen😊. Våran lilla kille blev hela 2 månader i Fredags, herregud vad tiden går snabbt och så klischigt som det låter men snälla låt tiden gå lite långsammare nu!
Vi sover tack och lov väldigt bra numer, vi börjar natta kring kl.22 och allt mellan 22-24 somnar lillkillen riktigt gott för natten. Mat vill lillis ha allt mellan 2-4 gånger beroende på hur länge vi sover. På vardagar stiger liten ibland upp tillsammans med mig för att sedan ta igen sig lite under senare morgon/förmiddagen, men såhär på helgen sover vi lätt till 9-9.30 ungefär.
Den värsta magknipen har som sagt gått över och kom senare fram till att det nog var ägg som han reagerade starkt på! Kan äta högst två st ägg om dagen, annars blir det lätt knip! Samma är det lite med choklad och vissa grönsaker, måtta med allt!
 
Skrattar med hela sitt ljuvliga lilla ansikte har han också gjort en tid redan och när han gör det glömmer man ju lätt att man skulle ha ett enda bekymmer i hela världen! Pratar och gurglar och jag njuter så av denna tid tillsammans med detta lilla underverk!
Mycket i famnen vill han vara, trivs alltså inte så jättebra i sin babybjörn-sitter eller bilstolen. När vi åker och tränar tillsammans prickar jag det så att han tar sin första ordentliga tupplur medans jag tränar och då går det hur bra somhellst, men annars är han ingen hejjare på att underhålla sig själv. Han vill leka och gosa och hellst nästan stå i famnen och se runt omkring sig.
Väldigt stark i nacken för att vara så liten!
Älskad och ompysslad av alla, samt växer så det knakar! Han har redan nästan benen utanför sitt babynest i sängen men han gillar det så pass att jag inte vill ta bort det ennu💖 han helammas fortfarande och det har räckt mer än bra! Jag trivs verkigen jättebra med amningen och tycker det är så mysigt och behändigt i alla lägen.
 
 
 
Brevet med motivering kring namnet skickade jag in igår, och ja......... min namnlista fanns delvis med!😄 tänker ännu ringa dit imorgon och skynda på med att få detta nonsen överstökat, dopet äger ju rum den 8.12 och så ska det förbli!
Nu ska vi se en till julfilm före det är dags för snarkelådan😍
En skön Söndagkväll önskar jag er alla!
//Sanna
Anonym

Håller tummarna o ger dig lite extra power 💞 /ela

Svar: Oj Tack så jättemycket! Alla tummar å power är varmt välkomna och uppskattas!👌🏻❤️
Susanna Mäkelä

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress