Susanna

Som man bäddar får man ligga.
Livet ibland alltså.
Hur mycket man än älskar det så kan det bli lite väl mycket på en gång ibland.
Det började med att våran frys gick sönder i Fredags, skit i det liksom, men när det finns typ 5 liter bröstmjölk väl förvarad där inne kan man få smått panik ( är ju som sagt dyrbarare stuff än din mormors gamla pärlörhängen!) Så fick lite Fredagsscenario när det forslades bröstmjölk här mellan vårt och min mammas hus haha 😄 så nu är min bröstmjölk i hennes frys istället.
Hunden har skitit på mattan två mornar i rad också..... båda mina stora ikea-mattor dessutom, för när man är en hund som dels skiter elefanthögar är det omöjligt att pricka golvet liksom, det siktas alltid på mattan!
Har alltså fått börja mina mornar denna helg med skitlukt och skurat mattor före man ens har fått i sig kaffe, ingen bra kombo och mitt humöt har varit därefter också.
Men, som man bäddar får man ligga och därför fick mannen allt lov att gå ut och tvätta mattorna oderntligt med högtryckstvätten idag😆💗!
Här emellan har jag gått och blivit ett år äldre också och ungarna ville fira med tårta. Så, som grädde på moset stog jag och bakade mitt i allt kaos igår för att ställa i ordning ett kalas åt migsjälv........för att barnen ville det.....och min mor, jag själv skulle hellst gått och dra ett täcke över huvudet liksom.
Det blev en prinsesstårta med grymt ful vit marsipan (allt annat var slut) och äkta chokladpudding. Allt var slut på mindre än 5 minuter och själv vågade jag endast smaka lite pga lillens mage.......så jäkla tacksamt!🤣
Ett glas skumpa fick jag unna mig i allafall, denna födelsedagen till ära, och såhär när Söndagen sakta börjar övergå till kväll och när det äntligen lugnat ner sig lite (vågar inte säga för mycket här nu) kan jag lugnt påstå åter en gång, att även fasst man tror att man ska gå under ibland, när allting sker mer eller mindre på samma gång, så är det ett jäkla bra liv i allafall!
 
 
 
 
 
 
 
Kram//Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress