Susanna

Frustration, nattliga bearbetningar & 2-månaderskoll.
Håhhååjajja....... Denna vecka har jag avlagt många svordomar, tyvärr. Vi har sammanlagt pratat med 7 olika människor de senaste dagarna i telefon och alla har de sagt olika saker till oss angående namnet och hur det blir med vårat dop. Det som vi landat på nu är att de på Namn-nämden i Helsingfors har nästa möte den 11.12 och kan först då åta vårat ärende, vilket alltså betyder att vårat dop måste flyttas upp på obestämd tid när vi inte exakt vet när de kommer att återvända till oss.
Magistraten anser alltså att namnet inte duger att registrera ett barn till i Finland, och därför har vårat case gått vidare upp till namn-nämnden.
I och med detta och lite annat stressigt som varit på agendan har mitt huvud råddat lite extra med mig nattetid denna vecka. Har tendens att drömma otroligt hemska mardrömmar som lätt kan få min vardag att bli lite rubbad. Mina drömmar spelar också offta en roll om något som kommer hända innom närmsta framtiden, så mina tankar har gått mycket till att försöka grubbla vad drömmarna eventuellt vill försöka visa mig.
Detta är en sida hos mig som funnits med hela mitt vuxna liv. Jag både bearbetar min barndom samtidigt som drömmarna alltid har utvisat någonting om framtiden.
Vissa dagar kan bli lite tunga om jag drömmer flera nätter efter varandra.
 
Nu till något positivare, vi hade 2-månaders kontroll med lillis igår och bebis har ökat i vikt med hela 800 g sen sisst.Han väger nu 5 kg 770g och är 59,9 cm lång. Även jag hade min efterkontroll och allt var även bra med mig.
Imorgon ska jag försöka publicera YouTube-videon om några bra övningar för de innre djupa magmusklerna du kan, och hellst SKA göra under och efter graviditet (och varför inte annars också, vi kan aldrig träna den innre korsetten enough!) håller på å fixar videon för tillfället och hoppas få den klar tills imorgon! Med där finns även ett tips på hur du själv kan kolla huruvuda dina magmuskler kommit tillbaka efter garviditeten eller inte ännu!
Jag kommer att länka till videon här på bloggen ifall att ni ej följer mig på YouTube ännu😘
Jepp, jag har också lite löst skinn på magen💗
 
Kram//Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress