Susanna

Farsdag, konditionstest och skåprensning.
Tja, som rubriken lyder så är det sånt vi donat med idag. Jag steg upp före barnen för att förbereda med lite farsdagsfika på sängen, hann så långt som att knäppa på kaffekokaren så hade jag redan mina söner med mig i köket (förutom lilla A, han sov gott tillsammans med pappa💗)
Barnen fick äta frukost och sedan gick vi in alla tillsammans och uppvaktade våran älskade pappa.
Hajja uppståndelesen alltså när fyra stycken ivriga ungar knappt kan vänta på sin tur med att få hoppa upp i sängen och ge sina presenter och kramas med mannen, jag blir så tårögd av ögonblicket! så mycket kärlek alltså💖
 
Efter frukosten och vi städat undan så var det dags att bege sig ut. Farsadagen till ära skulle vi idag utföra ett kondotionstest för mannen. Han har på senaste tiden blivit lite lat av sig och ätit lite hur som haver, med både byte av jobb och oregelbundna tider har det inneburit en hel del stress......detta har då lett till försämrad sömn och dålig återhämtning.
Så, i och med detta har han nu en intesiv 5-veckors period framför sig där vi helt lagt om hans matvanor samt att motion igen skall bli en endel av hans vardag, få tillbaka balansen igen och återställa kroppen.
Det var i och med det som vi idag utförde konditionstestet, för att om 5 veckor se hur mycket hans kondition har förbättrats med hjälp av bättre matvanor och regelbunden träning.
Konditionstestet bestog av:
 
-löpning en viss sträcka under tid
-knäböj på tid
-burpees på tid
-armhävningar maxantal
-mage maxantal
 
Det är alltid kul med konditionstest samt att det är ett enkelt redskap för att se sina egna framsteg och det ökar även motivationen när man märker hur det går framåt!
Vi tog även lite mått, samt bilder av nuläget för extra boost😊.
 
 
Spana den fina mössan han fick (bland många) i farsdagspresent!
 
 
Sedan har jag även kavlat upp ärmarna och gjort en ordentlig skåptömning också.Det bor en liten minimalist innom mig och blir tokig om det ligger för mycket s.k.i.t överallt och dammar. Två hela ikea kassar ska ut, en fulla med "onödiga"kläder, samt en med leksaker som ingen leker med. Kände genast hur det blev lättare att andas!
Jag tror strongt på att vägen till mentalt välmåede är att känna att man är materiellt oberoende.
Less is more, once again!
Här finns det alltså en hel kass med plagg om någon skulle vara i behov eller vilja ha! Mest flickplagg men även någon kill t-shirt finns i kassen.
 
Imorgon kickar alltså åter en ny vecka igång igen. Det var från början tänkt att jag skulle ha åkt och tränat idag, men har sovit mindre bra förra natten så kände att det var viktigare att vila idag istället. Viktigt att komma ihåg att alltid lyssna innåt!
Imorgon blir det dock gym igen!
 
Jag hoppas att ni alla har hafft en mysig Söndag och firat farsdag!
Nu ska jag njuta av det sissta för denhär helgen.
Puss//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress