Susanna

Occuperat sovrummet.
Somande inte före vid 02 och så vaknade vi igen klockan 04 för att bebis i magen var så otroligt vild! (vilket han även var vid 02 inatt 😴) inte många timmars sömn.......igen,  och jag steg upp halv fem och lagade ett helt lass med smörgåsar (ingen bryr sig den tiden på dygnet liksom) och satt mig på soffan istället med lite netflix. Lilja hade skickat sms vid halv fyra på morgonen och var fortfarande jätteledsen nu på dagen, vilket får mig att må så öken!
Jag ringde även till rådgivningen idag för att disskutera mina sammandragningar, inga lediga läkartider fanns men blev ombedd att lämna in ett urinprov till labbet imorgonbitti för att utesluta en urinvägsinfektion. Träningen få bli på hyllan för resten av veckan och har faktiskt inte hafft några värre känningar efter en hel dag i sängläge idag.
Mannen var gullig och spenderade förmiddagen med Aurora i parken med picnik och lade även in tvn från Leevis rum i vårt sovrum. Så nu har jag tillgång till Netflix/viaplay från nya sängen!, FARLIGT FARLIGT! Är ju så förbannat skönt ju😅. Jag har bannlyst allt vad tv heter från sovrummet i alla år, men blir tokig på att ligga och glo på samma barnprogram tillsammans med Aurora hela eftermiddag/kvällen i vardagsrummet så nu kan man dela upp det lite så jag får det vilat med magen 😊
 
Mannen jobbar även dubbla shift dvs både kväll och natt så vi är på tumis ända tills imorgonbitti så det gäller att ta det lugnt nu så att situationen inte blir värre. I det stora hela tror jag det är en hel del undermedveten stress som ligger bakom sammandragningarna. Har mått så otroligt dåligt när barnen varit sjuka i Österbotten och Lilja som har en sån förfärlig hemlängtan.
Skulle även ringa och beställa en tid till hjälpmedelscentralen också för att få pröva ut ett stödbälte för magen och se om det kunde underlätta. Har ju magen som ett bowlingklot rätt fram och även långt nere så tyngden blir enorm och bebbe trycker på neråt. Så får se om ett stödbälte kan hjälpa så slipper jag gå och hålla om magen med armarna i fortsättningen😄
 
herregud denhär dieten alltså! Hemskt, men idag har det verkligen inte bara gått med mat och kanelbullen var en överraskning så vad gör man liksom?!😇
 
 
Mellan serier och barnprogram kör vi lite pussel och mys (bara pizza som fattas här nu så gör vi allt i nya sängen😆) usch nej...... gillar inte alls denna livsstil, men nu är det ju ingen som frågar mig vad jag tycker...allt går ju enligt underhyresgästens behov.
 
Än har vi si sådär 3 video-samtal i timmen med Lilja, och däremellan sms:ar vi konstant. Försöker hitta på vad hon ska göra och så ringer hon direkt när hon har gjort det och så försöker vi hitta på något nytt, leker gissningslekar i telefon och emellan rinner det bara över för henne mitt i allt när saknaden tar över och hon bara gråter. Tungt ,tungt, tungt. Tur är det snart helg och ännu en vecka har gått av tiden barnen ska vara borta. Tiden blir lång när man är lessen och har hemlängtan!💗
 
Nu ska vi fortsätta och bara dega-
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress