Susanna

Radhusdilemma.
Dethär med att respektera andra när man bor i radhus alltså......inte alltid så lätt enligt andra tydligen. Förra natten hade vi ett par damer som antagligen hade terassgathering för det var ett jäkla oljud ända fram till 01.30 på natten. Jag kan relatera till en hönsgård......utan tupp. För att inte tala om att det ösregnade och var typ 45 grader varmt samt luftfuktigheten på 170% ungefär......vi skulle ha gått under pga syrebrist om inte fönstret var en aning på glänt. Som grädde på moset hade Leevi ont i halsen och var ledsen över det och Aurora undrade vad det var för djur som ylade utanför (hon syftade såklart på hönsgänget, alltså damerna några gårdar bort)
Konstigt nog har folk ändå mage att klaga på barnen och hur mycket ljud de kan ha när de är ute och leker.................mitt på ljusa dagen, och de har blivit ombedda att flytta på sig och sin lek pga oljudet. Folk alltså?!! Jag i min tur brukar aldrig klaga, jag har ju som sagt snart 5 ungar och folk tycker säkert att enbart vår existens kan vara extremt störande ibland. Men ren och hederlig folkvett tycker jag ändå alla borde ha en gnutta av i sig.
 
Idag ska här storstädas. Fukten gör att allt känns klibbigt och äckligt (vad har jag med detta att allt är klibbigt och äckligt jämt??, måste vara graviditeten) och golven är fulla med sand och fotavtryck. Sedan ska jag in till stan med Lilja och försöka få tag i en ny klänning eller så ett par byxor som sitter någårlunda fint och bekvämt kring denna enorma höft. Imorgon är det vi som åker på kryssning nämligen och jag skulle vilja ha något nytt att sätta på mig. Antingen en ny klänning till källen, eller så en ny bekvämlighetsoutfit att ha under nästa dag på båten när vi springer efter ungarna. Det är ju sommar-rea överallt nu så hoppas på att finna något billigt och som även går att använda efter graviditeten.
Synen man möts av från ena barnrummet. Vi har ännu inte hittat den perfekta sängen, och tills vi gör det sover barnen på våran tjocka bäddmadrass. När vi frågar vill dom inte ens ha egen säng😄 utan gillar att sova brevid varandra. Alltid spännande och se hur som har placerat sig under natten, på kvällen ligger de ju tätt intill varandra på rad liksom! Morgonen kan bland annat se ut som ovanför, eller så ligger Aurora brevid oss.
 
Två från gårdagens benpass. Åter 4 träningspass denhär veckan, tacksam.
Träningsbhn är dock en pest numer, förutom en som jag har fått låna som är lagom stor och inte spänner, annars kör jag hellst med toppar där jag inte behöver någon bh under (tack vara små och fina bröst,( tack för att även ni alltid skött er uppgift och ändå är fina och nätta samt lätta att bära💜)
Allt som spänner åt i denna värme får mig nästan att få ångest, som att luften håller på att ta slut men är ett vanligt "symptom" såhär långt i graviditeten. Gick in i vecka 31 igår!💗💗
Testade även på att göra hipthrusts igår, en av mina absoluta favoritövningar när det kommer till att bygga rumpa! Vikten ligger vanligtvis på 70-90 kg och igår prövade vi med ynka 10 kg-stången. Konstaterade att det enbart var mitt ego som tog stryk och att jag får bättre kontakt med minibands!
Nu lite mera kaffe och välkomna morgonen med mina boys som självklart vaknat och stigit upp redan. Återkommer senare med eventuella shoppingfynd😊
 
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress