Susanna

Leva utan toadörr.
Onsdag och vilodag från gymmet. Har rejäl träningsvärk efter vilo/sjukveckan förra veckan och är otroligt nöjd över känslan efter Måndagens benpass! Trots att jag anpassar mina övningar efter bulan fick jag till det riktigt bra och träningen gick verkligen till rätt adress. Om det är någon som behöver tips eller råd på hur du tränar effektivt trots en gravidbula och vill ha anpassade övningar är det bara att hojta till så kör vi en video på det från gymmet👌
 
Aurora är i sin tur snuvig och hes idag och vädret är muligt så vad ska vi göra?!............ MÅLA. Suprise va?! Väntar fortfarande på att få höra några goda nyheter från fpa men som bekant så lär det ju dröjja. Har skitstor ångest över att inte ha hunnit fixa ungarnas nya säng tills dom kommer bara. I  en nödsituation får man försöka lyxa till det med tältning i vardagsrummet eller familjemys i våran nya VikingLine-säng i stället, låta ungarna äta chips och kakor framför netflix och smula ner allt riktigt ordentligt. En dröm som går i uppfyllelse för kidzen, en ren mardröm för mamma-jag!
 
En annan grej som får en att konstant bli rent av tokförbannad när det kommer till fpa, varför kan dom inte bara häva ur sig allt vad de behöver för sina utredningar på en och samma gång?!
Seriöst! Först ber dom snällt om en bilaga gällande en grej, sen går man runt och väntar över slutliga beslutet och så när man äntligen får ett mejl därifrån, nä då ska dom ha en bilaga till? Sen går det ytterligare tre veckor, nä sen ska dom ha två bilagor till helt plötsligt?! Hur jävla svårt kan det vara att bara skriva rent komplett, "vi behöver dethär och dethär intyget för att kunna göra beslut". Kort och enkelt och dom skulle slippa reta gallfeber på folk.
Jag vet inte hur många gånger jag låtit kaxig i meddelandefältet nu redan när jag gång på gång skickar in nya texter till byrån, men alltså snacka om att göra livet surt för en som verkligen försöker sitt bästa här?!!
 
Inhale.....exhale, och vi ska inte låta detta förstöra denna dag trots allt!
Jag ska försöka återkomma senare idag med lite bilder över hur saker och ting framskrider här hemma.
 
Hur är det förästen med er som remppar? Hör det till att man ska leva utan toalettdörr på obestämd tid eller försöker min man enbart lura mig samt bevisa att jag också är mänsklig och inte en unicorn från planeten rosamedglitter som alltid luktar gott vilket jag hjärntvättar alla i familjen om att jag faktiskt är?!
Jag vill farmför allt inte bli avslöjjad, men mina ursäkter på att måsta åka in till stan varje morgon ett visst klockslag börjar ta slut!
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress