Susanna

Extemporè det bästa!
Det blåste riktigt ordentligt idag och vi alla kände att vi hade mer eller mindre myror i byxorna, ni vet när det bara inte riktigt smakar med varken strand eller hemmadag. Så vi beslöt oss för att åka på roadtrip och se vart dagen för oss. Vårt första stopp blev HopLop i vanda, ungarna (och pappsen) fick leka och springa av sig i timmarna tre och jag fick åter njuta av underbar slush och chilla lite. Ungarna var så jädrans svettiga att det bara droppade om dem efter timmar av spring och klättrande. Jag och mannen ville utnyttja situationen av "trötta" barn så vårt nästa stop blev köpcentret Jumbo och ett kärt besök till butiken Newyorker. Barnens tur att chilla i en kundvagn med Netflix och jag och mannen kunde kolla runt i lugn och ro. Kan ej med ord beskriva känslan när jag gick in i provhytten med två par byxor i vecka 32 av graviditeten och båda paren passade P E R F E K T! Tror jag kände en glädjetår eller två så skönt det kändes, ett par svarta tygbyxor med snygg klyvning vid vristen och så ett par nya snygga mysbyxor/homemakerbraller. Ännu på det blev det några t-shirts, en topp och en underbar hoodie! Börjar undermedvetet handla inför hösten och mysiga hemmadagar med bekväma fasst snygga kläder som passar när man ska agera mjölkmaskin 😉
Helnöjda efter shoppingen kände vi alla att det var dags för mat! Så vårat 3:e och sissta stopp för dagen blev Ikea där vi beställde in sammanlagt 40 köttbullar, 4 schnitzlar, mos och pommes!😂 Bordet var fullt men även alla tallrikar var renslickade efteråt. Vi gick även (självklart) ett varv inne i ikea också, kollade in köttätande växter och om de äter fingrar också, köpte ny madrass till bebis spjälsäng, lite lakan till barnens nya säng och så lite porslin. Vi avslutade med varsin mjukglass och började styra kosan hemmåt igen........ klockan hann hinna bli 20,00 på kvällen och ikea skulle precis stänga!😄
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr hann jag aldrig ta fler bilder från något annat place än HopLop då mitt batteri i telefon tog slut, kanske någon eventuellt vill se mer av kläderna jag handlade imorgon?
 
Ofttast tycker vell jag att just sådana här extemporè tripper brukar bli de bästa! Jag är för det första ingen person som gillar att planera långt fram särskillt mycket, och för det andra har man ju inga förväntningar då man inte ens vet vad man ska göra för något. Särskillt när man har så stor familj med många barn kan det lätt bli tokigt om man bygger upp förväntningarna till taket och planerar allt in i sissta detalj, herregud 100 saker kan ju gå rätt åt skogen liksom!😅 Jag gillar bättre att ta dagen som den kommer och låta barnen ta del av planeringen så att alla blir så nöjda som möjligt. Idag visste ingen riktigt vad vi skulle hitta på, vi bara stack iväg och hittade på längs med dagen och vi har hafft jätteroligt och allt gick ÖVER förväntningarna!
 
Mera extemporè till folket alltså!
 
//Sanna
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress