Susanna

Vardagen ett faktum.
Idag tog jag till med att verkligen förbereda inför kommande vecka och skolstart för Leevi, Lilja och Lionel och det konstiga är vell ändå, att hur förberedd man än tror att man är, är man ändå alltid ute och cyklar när det väl är dags!
Jag har storstädat, storhandlat, fixat allas väskor, gympaväskor, organiserat ungarnas klädskåp (igen) och nästan fött barn däremellan (skämt oss ido, men det har varit en häktisk Söndag). Skurade toaletten också och när jag tog till med golvet var positionen nog aningen oergonomisk för mitt enorma tillstånd och efter det har ryggen krampat sådär mysigt hela dagen. Suck.
Mannen har ju självklart hjälpt till han också, torkat rent och organiserat kylskåpet och lilla garderoben med alla barnens höstjackor och regnkläder, han blev även sjuk inatt med feber och flunssa så vi har höga förhoppningar på kommande vecka haha.
 
Leevi har även han varit väldigt trött dagtid då han lite över en vecka nu har vakat och varit orolig på nätterna pga skolstarten. Det är gråt och ångest och väldigt stort behov av massa kärlek 💗 min lilla stora äldsta kille! Min kille som åter en gång på gott och ont har fått ärva min känslighet, känner igen mig så mycket i honom och vet exakt hur läskigt och överväldigande alla de känslor han känner kan kännas och i ett sådant litet bröst. Jag väntar bara tills kommande vecka är över och hoppas HOPPAS på att det kommer att gå bra och den värsta nervositeten släpper för honom, att hans nya lärare kommer vara toppen och allt blir till en lättnad ändå och vi får återgå till ordentlig nattsömn (någon vecka före bebis anländer hehhe hohho😅)
 
Våran intervju angående mobbning kommer ju att släppas i början av nästa vecka också, spännande! Påminner er senare om när exakt man kan höra oss på radio (och man kommer även kunna lyssna på den i efterhand också!)
 
Än är det till att fixa plast till alla skolböcker, ordentliga reflexer och ficklampa. Fick klart att Lionel som börjar 1:a klass kommer börja kl 8.15 varje dag i veckan, vilket betyder att han måste gå till skolbussen redan vid 7-snåret om mornarna och mestadels säkerligen ensam eftersom de äldre syskonen börjar senare vissa mornar i veckan. Så måste verkligen se till att han är ordetnligt upplyst i höstmörkret, plus att just Lionel är vettskrämd för...ja...typ nästan allt så det blev en besvikelse att det nu råkade sig att han kommer börja så tidigt precis varje dag i veckan.
Varför kan det inte bara vara sommarlov, nästan jämt?! Känner verkligen en stor klump med vemod inför hösten och vardagen och vad allt det innebär nu igen. Detta har faktiskt varit den bästa sommaren på......ett bra tag. Vi har gjort så mycket tillsammans hela familjen, fixat och donat i hemmet och ingen har stressat eller angstat över huvudtaget något, barnen har sprungit barfota från morgon till kväll ( Aurora mestadels naken hela dygnet runt) badat och fiskat, varit vakna länge och myst i soffan och sovmornar.
Why do all good things come to an end??
 
Men det känns ju alltid jobbigt i början, innan alla bitar faller på plats igen. Vips har vi redan höstlov och chans att andas ut igen. Jag ska unna mig lata dagar i amningsfotöljen med rykande tekopp och snusa på bebis, dra in doften av nyfödd liten så mycket lungorna bara orkar, inte ställa krav på varken migsjälv eller någon annan på vad vi måste utföra/göra utan alla gör vi så bra vi kan och resten fixar vi förr eller senare när vi orkar och hinner.
Fokucera endast på de bra bitarna denna höst och jobba för det!💗
 
Imorgon kommer jag posta receptet på min supergoda och framför allt näringsrika HULK-SMOOTHIE! Ett måste för alla inför hösten så håll utkik efter det!
Hej sålänge //Sanna
Anonym

Hej! Leevi är en intelligent och supersöt kille, det ser man på fotona. Håller tummarna och tror att allt kommer att gå bra. Heja Leevi!

Svar: Hej, Oj så varm jag blir av din kommentar, visst är han en go kille allt!❤️😊
Vi håller också alla tummar och tår att hösten kommer att bli bra!
Tack!
Fitspiration By Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress