Susanna

Rådgivning & dagis.
Ni som kollar min insta-story såg ju att jag klarade min bmw-oskuld med rätt så bra betyg! Hemma är vi från föräldramötet och barnen fick jag precis i säng. Kan vara sjukt tungt ibland när mannen jobbar kväll, när man liksom ansvarar för de mest aktiva timmarna av barnens dag helt själv. För övrigt är vi ju mycket ute eller åker till någon park, men såhär höggravid och känslig för sammandragningar vill jag hellst inte besöka lekpark själv med alla 4, är ju främst Aurora som är och har sig överallt och är inte så värst smidig i kroppen just nu att jag klättrar och hämtar henne om hon skulle ha fasstnat någonstans😄.
 
Vi hade ju våran andra träff på dagis och nya avdelningen idag. Aurora var mer än ivrig på att stanna kvar själv och leka en liten stund. Så dit lämnade hon lycklig och glad och jag och mannen fick besöka rådgivningen och fokucera endast på bebbe i magen. Jag har nu passerat 70 kg-sträcket och sammanlagt har jag gått upp 10 kg denna graviditet, detta är vad jag ökat i vikt under alla mina graviditeter, alltid rört sig kring 10 kg. Förstår inte riktigt varför det ska vara en sådan tabu att snacka vikt och graviditet?
Allra minst förstår jag när någon skryter med att endast gått upp mellan 3-5 kg?! Här är det ju ingen tävling som försegår vem som har gått upp vad eller mest/minst utan varje kvinnokropp är ju individuell och fungerar på olika sätt.
Huvudsaken är ju att du fortsätter ha en sund livsstil även när du är gravid och rör på dig på ett säkert och roligt sätt som du tycker om och är van vid. Även kosten är ju väldigt viktig och ännu viktigare när du ammar. Trots att även jag har fuskat rejält och unnat mig under denna graviditet har jag ändå baskosten i stenhårt grepp samt att jag rört på mig regelbundet under hela graviditeten så i och med det vet jag att mina 10 kg är precis vad som behövs så att min bebis ska ha det bra och växa och utvecklas ordentligt.
Även mina tryck och hemoglobin såg bra ut tack och lov.
Vi fick lyssna på det lilla hjärtat och barnmorskan påpekade åter om hur långt ner huvudet ligger och trycker redan. Vi disskuterade mina sammandragningar och beslöt sedan att de är bäst vi tar en sväng via doktorn för en innre undersökning på samma gång och läkaren råkade vara ledig.
Huvudet trycker på om än inte fixerat (brukar inte fixera sig för omföderskor) men har fortfarande kanalen kvar och stängd. Fick besked att bebis inte föds inatt alltså och mannen fick lugnt bege sig tll jobbet😊
 
Kan ej förstå att denna resa snart är slut, och samtidigt längtar jag efter den lilla krabaten så det ömmar i bröstet. Ser verkligen åter fram emot bebistiden denna gång!
Kommer man någonsinn att tröttna?
 
Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll! //Sanna
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress