Susanna

Morgonmänniska vs. Kvällskaos.
Jag har alltid varit en morgonmänniska, This moma got shit done in the mornings! Jag stiger upp, rockar moppar, swischar smutstvätt, fixar frulle, pussar hejdå och vinkar av......allt före klockan hinner slå 8 på morgonen. Visst är jag trött och lat ibland men vill jag få saker gjort så är det på morgonen, jag tränar även hellst på morgon/förmiddagen. Mornar funkar för mig helt enkelt.
Kvällar däremot, och framför allt.........KVÄLLSKAOSET!
Ni vet,
När det ska grävas tunnlar i smörpaketet och kletas ost på den som sitter brevid i matbordet, det ska fäktas och lekas krig med tandborstarna och 3-åringen målar fina konstverk med sin tandborste på toaspegeln.
När man väl vallat flocken så långt som till sängen skall det övas "backflip" och "frontflip" och alla flipflops det bara finns att floppa, fasst tanken enligt min åsikt var att läsa lite i en bok och finna lugnet......mysa..........det funkar aldrig.
VARFÖR?
Vad är det med kvällar och överaktiva barn? Tycker hur jag än försöker eller hittar på, tända ljus, läsning eller indisk huvudmassage så är resultatet ändå det samma. Hyperaktivitet till den nivå att det nästan blir psykostiskt och de vilda bästarna onåbara!
Tror jag hört att detta med kvällskaos är ett rätt så vanligt fenomen endå?
Har ni kvällskaos hemma?
Leevi skriver dagbok varje kväll och det funkar i varje fall rätt så bra för honom. Detta började vi med när han började släpa efter ordentligt med modersmålet i skolan pga att han mådde dåligt. Vi har hållit kvar det sedan dess och han har hunnit fylla två häften redan💗
Tänker att det kommer vara så himla fint att ta fram och läsa en dag när han är stora gubben och se tillbaka och minnas.
Det är mer i det andra rummet som individerna mest liknar galna huliganer då det kommer till "gonatt".
Aurora, Lilja och Lionel som delar rum och aldrig vill finna lugnet.
Samma rutiner varje kväll och lika pigga barn som aldrig tycks vilja ge med sig.
Så har ni tips på bra "lugna ner-rutiner" är det bara att bre på i kommentarsfältet!
 
 
 
 
Några pics från min uppdaterade 50 shades of grey lya. Väntan är även lång för den som längtar, kan inte förstå att jag om 4 veckor kommer ha våran liten i famnen, känner mig så redo inför att han ska komma!
 
Tusen tack för alla tips och svar angående både spyttisar och tandläkare! Tokmanni hann jag inte med idag (det var ett super-erbjudande på magnumglass crunch på lidl så blev ju ordetligt förhindrad där!) så dit måste jag åka och kolla imorgon, plus så måste jag verkligen ringa upp och kolla hur det nu sissta slutligen står till med att vara preggo och gå till tandläkaren, Såg på räkningen jag fick att jag både blivit fakturerad för själva besöket, och så även munundersökningen, jag som är bergis på att det skulle vara kostnadfritt när du väntar barn!
Hoppas ni hafft en bra Tisdag iallafall och slipper kvällskaoset!
Kram//sanna
Maria

Hej

https://www.raseborg.fi/tandvard/tandvard-for-gravida

Svar: Nämen se! 👍
Fitspiration By Sanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress