Susanna

En lugn och skön Söndag.
Helgen är offtast de dagar då det eventuellt kan vara lite tystare på bloggen (har alltså inte fått barn ännu😉) eftersom jag sysslar rätt så mycket med sociala medier under veckorna och det vill bli rätt mycket skärmtid ibland försöker jag endast att fokucera på barnen och familjen under veckosluten då vi alla är lediga.
Igår passade vi på att stöka lite här hemma allihopa. Fick hallmattan tvättad och bilen tömd på skräp, barnen städade sina rum och ordnade sina klädskåp litegrann.
Jag fixade även i ordning med lite bebis saker inne i vårat sovrum.
 
 
 
Platsen för blöjjor, nappar, amningstillbehör och salvor börjar va klar även fasst dessa saker kommer befinna sig överallt när lillen väl är född och hemma. Något jag lärt mig som snart fem-barnsmamma är att all superplanering över hur du inreder för en bebis samt hur ni ska sova etc är helt och hållet onödiga. Ditt hem förvandlas förr eller senare ändå till ett överlevnadscamp med smutsdisk, blöjjor och halvätna smörgåsar precis överallt😄 allt går bättre om du tar det som det kommer och inte planerar allt för mycket.
Än har jag några saker att pricka av innan bebis får födas. För er som inte visste det har vi alltså gjort en deal min inneboende och jag att han inte kommer ut förräns jag har hunnit med allt som står på listan.
På den listan finns alltså följande punkter;
1.tvätta hunden
2.tvätta hallmattan
3.fixa ordning alla bebiskläder
4.fixa ordning mitt eget klädskåp
5 packat bb-väskan
6. tvätta fotöljöverdraget en gång
 
Av dessa 6 punkter är två redan överstrykna, och när jag fått alla punkter på min lista gjord kommer alltså bebisen att födas. Såhär har jag tänkt.......sedan får vi ju se hur det blir i praktiken.
Eftersom vi grejjade på så mycket igår passar vi på att endast chilla idag, plus så regnar det ute (skönt) så blir en tv-dag med inga måsten. Leevi kämpar som bäst med sina läxor han fick över helgen, varför ge barn i lågstadiet läxor över helgen? Jag tycker detta bara är så jäkla dumt. Inte nog med att dom skall orka med långa dagar i skolan, sedan kommer dom ätnligen hem men måste fortsätta jobba med läxor även efter skolan, så då kan jag vell tycka att åtminnstone helgen borde vara fredad för ungarna att endast få göra vad de vill och vila och inte behöva tänka ens på skolan?!
Imorgon har vi även mötet för Leevi på ungdomspsykiatriska. Känner mig lite spänd faktiskt. Senast vi hade möte med läkare där var före sommarlovet och det disskuterades angående om Leevi behöver lugnande mediciner för att klara av skolgången eller ej. Något jag aldrig ansett att skulle vara nödvändigt överhuvudtaget och nekade genast från första stund. Det var ju även tänkt att Leevis dåvarande pedagog skulle ha medverkat redan under förra terminen för att framföra sina yttranden angåede detta men det gick aldrig att passa in....... jag tänkte ju inte få det att passa ihop med lärare denna gången heller men sedan efter all uppståndelse kring mobbning på sociala medier denna höst beslöt sig både Leevis lärare OCH nya rektorn för skolan att närvara under mötet.
Äntligen så lyssnar någon!
Det ska bli intressant för mig att höra hurudan bild de hunnit få av Leevi under dessa 2 skolveckor. Samt att jag är väldigt orolig över hur den förra pedagogen förklarade Leevi inför den nya. Vi fick ju enbart höra negativa saker under förra skolåret om min son och detta ska det verkligen bli ändringar på! Personliga effekter skall ju under några omständigheter inte få gå ut över skolgången!
Men det är imorgon, nu ska jag svara på några jobbmajl och sedan återgå till Söndagsmyset!
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni också får en mysig Söndag!
//Sanna
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress